سفیر قزاقستان در تهران: ” شناخت بازرگانان از بازار یکدیگر ضعیف است “

سفیر قزاقستان در تهران:

 شناخت بازرگانان از بازار یکدیگر ضعیف است

 

سفیر جمهوری قزاقستان در تهران بر لزوم ارتباطات تجاری بین بازرگانان تاکید کرد و گفت : به رغم اینکه ظرفیت های صادراتی بالایی در محصولات کشاورزی بین کشور قزاقستان و مازندران وجود دارد ، اما شناخت بازرگانان از بازار یکدیگر ضعیف است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران ،  بغداد امرییف  در نشست با رییس اتاق بازرگانی، مدیران اقتصادی و جمعی از فعالین اقتصادی مازندران در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، افزود : در حال حاضر جای مرکبات، کیوی ، گل و گیاه ،مرغ و لبنیات مازندران در بازار کشورمان بسیار خالی است.

وی با اشاره به اینکه گندم و دام قزاقستان برای بازار کشور ایران و مازندران مناسب است ، اظهار داشت: اگر شناخت از ظرفیت ها و محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی یکدیگر برای بازرگانان تبیین شود، ارتباطات تجاری و اقتصادی رونق خوبی خواهد گرفت.
سفیر قزاقستان در تهران از دریای خزر به عنوان یک ظرفیت مهم حمل و نقل تجاری یاد کرد و بیان داشت: زمینه گردشگری بین مازندران و قزاقستان نیز می تواند عامل ارتباطات بیشتر باشد.
وی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت در ایران و استان مازندران برای قزاقسانی ها با هزینه بسیار کمتر و کیفیت مطلوب تر فراهم است، افزود : ولی شناخت در این زمینه نیز ضعیف و اندک است.

سفیر جمهوری قزاقستان در تهران با بیان اینکه حامل پیام و دعوت استاندار منگستائو  برای استاندار مازندران و هیات اقتصادی این استان برای سفر به ه کشور قزاقستان هستم ، بیان داشت : پیش از سفر هیات تجاری مازندران آماده نشست با بازرگانان استان مازندران هستم./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *