رئیس اتاق بازرگانی مازندران: ” مازندران ‌گوشت سفید قزاقستان را تامین می‌کند/زمینه تسهیل تبادل کالا فراهم شود “

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

مازندران ‌گوشت سفید قزاقستان را تامین می‌کند/زمینه تسهیل تبادل کالا فراهم شود

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: تولیدکنندگان گوشت سفید در مازندران آمادگی دارند تا بخشی از نیازمندی‌های قزاقستان به گوشت مرغ را تامین کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، غلامرضا عشریه در نشست با رییس اتاق بازرگانی، مدیران اقتصادی و جمعی از فعالین اقتصادی مازندران در سالن کنفرانس اتاق،  با استقبال از گسترش مناسبات بین تجار و بازرگانان مازندران و کشور قزاقستان اظهار داشت: مازندران قابلیت‌های متعدد اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: مازندران در زمینه تولید مواد غذایی و میوه می‌تواند بخشی از نیازمندی‌های این کشور را تامین کند به شرطی که زمینه تسهیل تبادل کالا فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به توانمندی مازندران در زمینه تولید مرغ خواستار بازدید سفیر و تجار قزاقستان از کشتارگاه‌های فعال استان مازندران شد و اظهار داشت: مازندران زمینه مناسبی برای توسعه مناسبات بین دو کشور است و برای توسعه مناسبات با برنامه‌ریزی مناسب حرکت کنیم.

دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز به اهمیت توسعه گردشگری دریایی و فرهنگی بین مردم جامعه قزاقستان و مازندران اشاره کرد و گفت: هر گونه همکاری در حوزه گردشگری دریایی منجر به افزایش ارتباطات بین دو کشور می شود.

وی با بیان اینکه گردشگری سلامت استان مازندران می تواند با کم ترین هزینه نسبت به کشورهای ترکیه و آمریکا باشد ، اظهار داشت : اگر شناخت و معرفی ظرفیت های دو طرف بین مسوولان دولتی بهتر تبیین شود ، می توان گردشگری را بین ساحل نشینان پنج کشور حاشیه دریای خزر توسعه بخشید.

رمضانی، رییس اتحادیه کشتارگاه های مازندران به فعالیت ۱۶کشتارگاه استان اشاره کرد و گفت: هشت واحد از کشتارگاه های استان مازندران با امکانات پیشرفته قابلیت بسته بندی مرغ در اندازه های مختلف برای صادرات را دارند.

وی با بیان اینکه مازندران سلانه ۱۸۰ هزار تن مرغ تولید می کند ، افزود : امسال ۱۰ هزار تن مرغ مازندران به عراق و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

جواد عیسی‌نیا خاطرنشان کرد: موانع و مشکلات توسعه دو جانبه در یک برنامه زمانبندی شده مورد بررسی تا تجار و بازرگانان بتوانند در توسعه مناسبات اثرگذارتر فعالیت کنند./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *