خلاصه ای از تاریخچه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران

با توجه به نقش و جایگاه اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در ایجاد هماهنگی بین بازرگانان، صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی، همکاری با دستگاههای اجرایی، تشکیل نمایشگاههای تخصصی بازرگانی خارجی، تلاش در شناسائی بازار کالاهای صادراتی ایران در بازارهای کشورهای هدف، تشویق و ترغیب سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی در امور تولیدی، برگزاری کلاسهای آموزشی، اشخاص علاقمند به اعتلای جایگاه بازرگانی و صادرات مازندران ایجاد چنین اتاقی به منظور هماهنگی بیشتر در امور مذکور در استان مازندران در سنوات قبل ضرورت آن احساس می شد.

لذا اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران در شهریور ماه ۱۳۷۴ با همت مسئولین وقت استان و اتاق ایران تأسیس گردید و تا کنون پنج دوره از فعالیت این اتاق نیز می گذرد. لازم بذکر است پس از تصویب و ابلاغ قانون بهبود فضای کسب و کار عنوان کشاورزی به آخر نام اتاق های سراسر کشور اضافه گردید. اعضای هیأت نمایندگان اتاقها بر اساس انتخابات از بین اعضای فعال اتاق هر چهار سال یکبار انتخاب می گردند. سپس در نخستین جلسه هیأت نمایندگان، از بین خود بر اساس انتخابات رئیس و اعضای هیأت رئیسه تعیین می گردند. شایان ذکر است مدیریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از ابتدا تا امروز به ترتیب بر عهده آقایان رزاق ولی پور، موسی وفائیان ، غلامرضا عشریه و عبدالله مهاجر بوده است.