رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران : ” انجمن ارگانیک تولیدات محصولات کشاورزی شعبه مازندران شکل گرفت “

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران :

انجمن ارگانیک تولیدات محصولات کشاورزی شعبه مازندران شکل گرفت

 

انجمن ارگانیک تولیدات محصولات کشاورزی ایران شعبه مازندران با هدف ساماندهی تولیدات و افزایش سطح فعالیت های کشاورزی بدون سم در محل اتاق بازرگانی ساری شکل گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، شمسعلی عادیزاده معلم، رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق مازندران و ایران در مراسم برگزاری انتخابات انجمن ارگانیک محصولات کشاورزی مازندران گفت: این انجمن از سال ۸۵ در کشور شروع به کار کرده است.

وی با بیان اینکه انجمن ارگانیک محصولات کشاورزی در ۱۴۶کشور جهان از سال های پیش فعالیت خود را آغاز کرده اند، ادامه داد: به رغم اینکه تولیدات کشاورزی ایران بسیار بالا و رتبه دهم جهان را دارد اما کمتر از ۴۰درصد اراضی زراعی و باغی کشور به صورت ارگانیک کشاورزی و تولیدات بدون سم می شود.

وی با بیان اینکه۲۰ درصد فعالیت کشاورزی کشورهای اتریش و فرانسه و دیگر کشورهای آمریکایی و اروپایی به صورت ارگانیک است، اظهار داشت: این آمار در کشورمان حدود یک دهم درصد است.

معلم با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰هزار هکتار از اراضی کشور ترکیه به صورت ارگانیک است، ادامه داد: بازار مصرف محصولات ارگانیک کشاورزی نیز وجود دارد.

هادیزاده معلم با اعلام اینکه فروشگاه های مختلف فروش محصولات کشاورزی ارگانیک در کشور ایجاد شده است، بیان داشت: به رغم اینکه توانمندی و زمینه تولید بسیاری از این محصولات در کشور وجود دارد و در حال تولید است، اما سکوی فروشگاه های محصولات ارگانیک را محصولات وارداتی پر کرده است.

وی حفاظت از محیط زیست و سلامت شهروندان را از اهداف شکل گیری انجمن ارگانیک محصولات کشاورزی مازندران عنوان کردوگفت: زمینه تولیدات محصولات ارگانیک کشاورزی در استان مازندران وجود دارد که این انجمن باید به شدت پیگیری کند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *