با حضور استاندار مازندران و نماینده تام الاختیار قرقیزستان انجام شد: ” انعقاد تفاهم نامه همکاری میان اتاق بازرگانی مازندران و منطقه آزاد اق

با حضور استانداران مازندران و ایسیکول قرقیزستان امضاء شد:

تفاهم نامه همکاری بین مازندران و نماینده تام الاختیار جمهوری قرقیزستان در استان ایسیکول

 

تفاهم نامه همکاری استان مازندران و استان ایسیکول قرقیزستان در شهر چالپاناتا میان ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران  و امیل بیک کاپتاقایف استاندار ایسیکول قرقیزستان رسید.

در مقدمه این تفاهم نامه آمده است : با عنایت به اهمیت و جایگاه همکاری های استانی در گسترش روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان و در راستای توسعه همکاری اقتصادی و تجاری، گردشگری و کشاورزی، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در پاسخ به دعوت رسمی امیل بیک کاپتاقایف استاندار ایسیکول در رأس هیأتی متشکل از مسئولین استان مازندران و نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شرکت های بخش خصوصی این استان از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۴ آبانماه ۱۳۹۳ به جمهوری قرقیزستان سفر کرد.
در بخشی دیگر از این تفاهم نامه تصریح شده است : در این سفر، استاندار مازندران علاوه بر سفر به استان ایسیکول و دیدار و گفتگو با استاندار این استان، با برخی از مقامات جمهوری قرقیزستان نیز ملاقات و تبادل نظر کرد.

در این تفاهم نامه طرفین در ۹ ماده برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و توسعه و تعمیق همکاری فیمابین تصمیماتی اتخاذ کردند.

توسعه و تعمیق همکاری فی ما بین در زمینه گردشگری، اعزام و پذیرش هیأت و تورهای گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری سلامت، برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی ها ، همکاری در زمینه های مختلف کشاورزی و صنعتی از جمله دام و طیور، شیلات و تأمین و صادرات صیفی جات و تره بار، مرکبات،کیوی، گل وگیاهان زینتی به استان ایسیکول از سوی مازندران با روش های مختلف حمل و نقل(FOBیاFCA) ، صدور خدمات فنی ومهندسی و همچنین احداث و مرمت راه های مواصلاتی استان ایسیکول و همچنین صدور انواع مصالح ساختمانی از قبیل آجر،گچ، سیمان، کاشی، سنگ و …از طریق شرکت های فعال در این استان و انعقاد قرار داد همکاری میان بخشهای خصوصی دو طرف از جمله محورهای مهم این تفاهم نامه است.

همچنین در بخشی دیگر از این تفاهم نامه تصریح شده است : در راستای افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور و گسترش همکاری اقتصادی و نیز مناطق آزاد اقتصادی میان استان مازندران جمهوری اسلامی ایران و ایسیکول جمهوری قرقیزستان، طرفین در خصوص تسهیل در مقررات گمرکی مساعدت می کند.

تسهیل در صدور روادید و اخذ مجوز کار برای سرمایه گذاران و تجار و بازرگانان و حمایت حقوقی از فعالان اقتصادی و رفع مسائل و مشکلات ناشی از اختلافات تجار و بازرگانان از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه در شهر چالپاناتا استان ایسیکول جمهوری قرقیزستان به امضای ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران  و امیل بیک کاپتاقایف استاندار ایسیکول قرقیزستان رسیده است./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *