رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران: ” موانع تولید محصولات ارگانیک کشاورزی در مازندران شناسایی شود “

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران:

موانع تولید محصولات ارگانیک کشاورزی در مازندران شناسایی شود

 

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تولید محصول ارگانیک از راهبردهای کشاورزی پایدار است، گفت: موانع تولید محصولات ارگانیک کشاورزی در مازندران شناسایی شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، شمس‌علی هادی زاده معلم در جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران به منظور برنامه ریزی جهت تولید و بهره برداری از محصولات ارگانیک و گیاهان دارویی استان, اظهار داشت: تولید محصولات ارگانیک یکی از راهبردهای کشاورزی پایدار بوده که متکی بر روش‌های طبیعی کنترل آفات و بیماری‌ها است و در آن از آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌های مصنوعی، کودهای شیمیایی استفاده نمی‌شود و باید موانع تولید محصولات ارگانیک در استان شناسایی و رفع شود.

وی افزود: اگر نگاهی به چند سال گذشته داشته باشیم, بخش کشاورزی با سرمایه اندک  توانست رشد خوبی داشته باشد و  این رشد اقتصادی در حوزه کشاورزی را مدیون بخش خصوصی هستیم.

هادی‌زاده معلم بیان داشت: برای قوانین اقتصادی، نیروی متخصص و سرمایه پول را به  درستی مدیریت کرد تا به اهداف خود برسیم.

وی تصریح کرد: باید در بخش کشاورزی اندیشه و تفکر اقتصادی را  تزریق کرد تا کشاورز با داشته‌های خود به  محصولات سالم دست یابد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران،گفت: برخی از استان‌ها ظرفیت زیادی در بخش کشاورزی ندارند اما با مدیریت درست  بهره‌وری را در محصولات ارگانیک افزایش دادند.

هادی‌زاده معلم افزود: انجمن ارگانیک در استان تشکیل که باید با برنامه‌ریزی اصلی و استفاده  از افراد دانشگاهی، خصوصی و کارشناسان خبره نسبت به گذشته فعال تر شوند.

وی بیان داشت: از بخش تولید محصولات در سراسر استان حمایت  می‌کنیم  و تسهیلات خوبی را در اختیار کشاورزان در این حوزه  قرار می‌دهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران گفت: باید اطلاع رسانی در زمینه تولید و چگونگی کاشت این محصول  به طور موثر میان کشاورزان صورت گرفته و با مشخص کردن بازار خرید آنها را به کشت محصولات ارگانی و گیاهان دارویی تشویق کرد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *