رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران: ” دولت مشوق‌های صادراتی را به کشاورزان مازندرانی پرداخت کند “

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران:

دولت مشوق‌های صادراتی را به کشاورزان مازندرانی پرداخت کند

 

رئیس کمیسیون بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازرگانی مازندران، با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی در استان، گفت: دولت مشوق‌های صادراتی را به کشاورزان مازندرانی پرداخت کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، سید محمد جعفری در جلسه کمیسیون  تخصصی بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق به منظور احصاء و بررسی مباحث و مشکلات مرتبط با مرکبات در سال ۱۳۹۴ و ارائه راه کارهای اجرایی جهت رفع آن و نیز مسائل مرتبط با ارزش گذاری کالا و امور گمرکی، اظهارداشت: استان مازندران از استان‌های کشاورزی در کشور  بوده که در  تولید بسیاری از محصولات رتبه نخست را در کشور دارد.

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازرگانی مازندران با اعلام این مطلب، افزود: با توجه به افزایش تولیدمرکبات در مازندران باید چاره‌ای برای صادرات این محصول در استان داشته باشیم.

جعفری  با اشاره به اهمیت صادرات مرکبات، گفت: اگر بخواهیم مرکبات مازاد را صادر کنیم  باید زمینه  آن شامل تولید با کیفیت، بسته‌بندی درست و اصولی و حمل و نقل آماده باشد که این جلسه با حضور تولیدکنندگان، سورتینگ‌داران، اتحادیه باغداران و دستگاه‌های دولتی مرتبط چون جهاد کشاورزی برای رفع این مشکل تشکیل شده است.

وی بیان داشت : صادرات به عنوان نقش سازنده و زیربنایی در جهت توسعه تولیدات داخلی و ایجاد فرصت‌های شغلی ازاهمیت فراوانی برخوردار است.

جعفری تصریح کرد: اجرای برنامه های تشویق صادرات  نقش مهمی در بهبود عملکرد کشاورزان و باغداران دارد که باید دولت مشوق‌های صادراتی را به درستی برای کشاورزان  تعیین کند تا کشاوزران مشکلی دراین زمینه نداشته باشند.

وی ادامه داد: فعالان بخش خصوصی سربازان گمنام  بخش اقتصاد هستند که از همه ظرفیت خود برای توسعه دراین بخش استفاده می‌کنند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *