رئیس اتاق بازرگانی مازندران: ” رکود کسب و کار مهمترین مانع بخش تولید است “

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

رکود کسب و کار مهمترین مانع بخش تولید است

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، تأمین منابع مالی و رکود کسب و کار را از مهمترین موانع فراروی بخش خصوصی و تولیدی بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر در گفتگویی به نشست دوشنبه شب فعالان بخش خصوصی با رئیس جمهور اشاره کرد و با بیان اینکه هر سال بخش خصوصی، اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی، اتاق اصناف و اتاق تعاون با رئیس جمهور نشستی برگزار می کنند، گفت: بیشتر مباحث و دغدغه بخش خصوصی در نشست، رکود بازار و مشکلات کسب و کار بوده است.

وی با اشاره به نشست شب گذشته بخش خصوصی با رئیس جمهور و با بیان اینکه دغدغه های بخش خصوصی در این نشست منعکس شد، بیان داشت: رئیس جمهور فرمایشات و راهکارهای بسیار خوبی داشتند و در این نشست بر چابک سازی دولت تاکید کرد و معتقد است که باید کارها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

مهاجر با اشاره به موانع بخش خصوصی تصریح کرد: رئیس جمهور وعده داد برای رفع موانع تلاش کنند زیرا وقتی بحث موانع مالی رفع نشود به کار و کسب آسیب می زند و برای رفع آن نیازمند توجه دولت هستیم.

وی مشکلات تأمین اجتماعی را از دیگر مسائل فراروی تولید و بخش خصوصی مطرح کرد و گفت: مسائل دارایی و مالیات از دیگر دغدغه هاست که رئیس جمهور برای رفع این مسائل، وعده هایی داده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به مشکلات فراروی بخش خصوصی ازجمله ارزش افزوده، مطرح کرد: مصوباتی نیز از سوی مجلس و دولت برای رفع مسائل طراحی شده است و به تأکید رئیس جمهور، کارگروه هایی برای پیگیری مسائل تشکیل شده که ظرف دو ماه فعال می شوند.

مهاجر، به وضعیت بخش خصوصی مازندران، اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه بیشتر در بخش کشاورزی در استان فعالیت داریم و صنایع موجود نیز در راستای این بخش هستند، بنابراین آسیب پذیری بخش کشاورزی بیشتر از سایر بخش هاست.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مازندران به دلیل کشاورزی بودن بیش از دیگر مناطق است، تصریح کرد: اگر دولت پای کار نیاید نمی توانیم بر مشکلات فائق شویم و خوشبختانه اکنون نگاه دولت و رئیس جمهور بر این است که توجه ویژه ای به استان شود.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی مازندران در این دیدار مهمترین مشکلات حوزه تولید و صنعت استان طی نامه ای به رییس جمهور ارائه داد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران از حضور شش نفر از هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در نشست فعالان بخش خصوصی با رئیس جمهور خبر داد و گفت: رئیس اتاق اصناف استان نیز در این نشست شرکت داشته است./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *