در نشست کمیسیون صنعت مطرح شد: ” رونق صنعت مشکلات را رفع می کند/ سرمایه در گردش مشکل واحدهای تولیدی مازندران “

در نشست کمیسیون صنعت مطرح شد:

رونق صنعت مشکلات را رفع می کند/ سرمایه در گردش مشکل واحدهای تولیدی مازندران

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ابراز امیدواری کرد؛ روزی شکوفایی صنعت و معدن را در جامعه مشاهده کنیم و رونق آن مشکلات را رفع می کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبدا.. مهاجر در دومین نشست کمیسیون صنعت و معدن در اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه نبود تولید در کشور موجب مشقت در اقتصاد و چرخه اقتصادی می شود، رونق تولید در هر کشور موجب اقتصاد پویا آن کشور می شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال های متمادی بدلیل شرایط کشور، اقتصاد، سیستم و دولت مشکلات بسیاری برای صنعت ایجاد شده است دولت  تدبیر و امید سعی در رفع آن دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشنامه هایی برای رفع موانع صنعت تعریف شده است، تصریح کرد: متاسفانه تا به امروز اقداماتی برای رفع مشکلات و موانع صنعت صورت نگرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به مشکلات اقتصادی و تحریم ها که دست به گریبان دولت و مجامع تولیدی شده است، اذعان داشت: امیدواریم مشکلات هسته ای و تحریم ها توسط مسئولان و دولتمردان جمهوری اسلامی برداشته شود تا شاهد شکوفایی صنعت باشیم و با شکوفایی صنعت می توانیم به رونق اقتصادی و فضای اشتغال در جامعه دست یابیم.

 

سرمایه در گردش مشکل واحدهای تولیدی مازندران

 

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران هم در این نشست با بیان اینکه بحث صنعت و معدن موضوع تولید ناخالص یک کشور عنوان کرد و گفت: برای ارائه گزارش آماری از تولید ناخالص بالا و پیشرفت آن باید صنعت و معدن با چرخ مشخص گردش و بدون مشکلات عدیده به تولید ادامه دهند.

حمید یوسفی عمده ترین مشکلات این واحدها را نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکلات بانکی، تأمین مواد اولیه بویژه معدن با محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت، مشکلات مالیاتی، انرژی، بازار فروش، سازمان تامین اجتماعی و قدیمی بودن کارخانجات عنوان کرد.

یوسفی با اشاره به اینکه مشکلات واحدهای تولیدی شناسایی شده است، اذعان داشت: شناسایی و مشکلات واحدهای تولیدی و شرکت ها بصورت پکیج و شناسنامه دار تعریف شده  است و برای رفع کاهش آن ورود پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه مازندران از لحاظ آمارهای واحدهای تولیدی متوسط کشور است، هدف از تشکیل کمیته های مختلف را رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد.

یوسفی با بیان اینکه باید با نگاه اقتصادی به تولید ادامه دهیم، افزود: با تعریف بنگاه اقتصادی می توان تولید را مدیریت کرد.

وی در خصوص واردات محصولات و کالاهای تولید شده، اظهارداشت: باید صادرات و واردات در اقتصاد پویا آزاد باشد و توجیه پذیر نبودن واردات در تولید داخل یک ایرادی در اقدامات وجود دارد که باید ریشه یابی شود.

یوسفی بیان کرد: در کشورهای در حال توسعه یافته و توسعه نیافته سعی در مدیریت جلوگیری از واردات برای ایجاد رقابت و تامین معیشت است.

وی در خصوص نوسازی واحدهای تولیدی با امکانات و تجهیزات قدیمی و سنتی، گفت:  بحث نوسازی و به روز رسانی با فعال شدن ستاد تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی و شرکت ها امکان پذیر است و راز بقاء و آینده واحدهای تولیدی تحقیق و توسعه است.

 

تشکیل کمیته های خاص برای رفع مشکلات

 

همچنین معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی باید نگاهها تغییر کند، گفت: باید با شناسایی واحدهای تولیدی به رفع مشکلات و موانع آن بصورت پله پله پرداخته شود.

علیرضا یوسف نژاد با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی کمیته های خاص تشکیل داده شود، اظهارداشت: باید مشکلات واحدهای تولیدی در قالب کمیته های مختلف و مجزا پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه ارزش افزوده در واحدهای تولیدی نقش بسزایی دارد، افزود: ارزش افزوده ملاک صنعت، معدن و تجارت است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *