رئیس اتاق بازرگانی آستراخان: ” پرواز خط مستقیم میان مازندران – آستراخان برقرار شود “

رئیس اتاق بازرگانی آستراخان:

پرواز خط مستقیم میان مازندران – آستراخان برقرار شود

 

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آستراخان روسیه با بیان اینکه برای برقراری خط مستقیم پروازی میان دو استان مازندران و آستراخان تلاش می کنم، گفت: این سفر برای اجرای تفاهمنامه بین دو استان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، ویکتور ایوانویچ ویناکوروف در نشست مشترک استاندار، مدیران و فعالین اقتصادی با رییس اتاق بازرگانی و صنایع آستراخان روسیه در سالن اجتماعات استانداری، با اشاره به سفر استاندار مازندران به استان آستراخان روسیه و امضای تفاهم نامه، اظهار داشت: استاندار آستراخان برای اجرای این تفاهم نامه به بنده مأموریت داده است.

وی بیان کرد: بازرگانان استان مازندران خواستار احداث یک مرکز تجاری برای آنها شده اند و هدف اصلی از این سفر گسترش روابط تجاری برای ایجاد یک شرکت خصوصی است که برای تسهیل در ثبت آن آمادگی داریم.

وی با بیان اینکه ایجاد اتاق بازرگانی آستراخان را در اتاق بازرگانی مازندران را پذیرا هستیم و این اقدام را در آستراخان هم اجرایی می کنیم، افزود: برای ایجاد اتاق در دو استان باید تلاش شود.

ایوانویچ در مورد ایجاد نمایشگاه دایمی در آستراخان و شرکت راه ابریشم، گفت: حاضریم کارفرمایان شما را به عنوان غرفه دار معرفی کنیم و خواهان ایجاد روابط گسترده هستیم و در حال حاضر، مراودات پولی بین دو کشور برای تاجران دو کشور ایجاد مشکل می کند و روابط تجاری ما هم تحت تاثیر همین امر قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز خواستار راهکاری برای حل مسائل شد و گفت: فعالان اقتصادی آستراخان سابقه دیرینه در تجارت با مازندران دارند و شناخت کافی از استان دارند.

عبداله مهاجر دارابی تصریح کرد: مسئولان آستراخان به دنبال ارتباط با مازندران هستند و مهم‌ترین دغدغه استاندار مازندران در سفری که به این استان داشتند، مربوط به ایجاد سرای تجاری بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران اضافه کرد: دو استاندار در سفر به آستراخان تفاهم‌نامه ایجاد سرای تجاری را امضاء کردند، ایجاد سرای تجاری زمینه مناسب برای برقراری ارتباط تجاری بین دو استان است.

وی یادآور شد: استاندار مازندران به صورت هفتگی مسئله ایجاد سرای تجاری را پیگیری می‌کند، تحقق سرای تجاری پایگاهی برای بخش خصوصی مازندران در آستراخان می‌شود و مسئولان آستراخان نیز به این موضوع اذعان دارند و مسئولان دو استان تاکید دارند که ایجاد سرای تجاری انجام شود.

مهاجر بیان کرد: در تفاهم‌نامه مشترک دو اتاق بازرگانی مقرر کردند که فضای مناسبی برای توسعه تجارت در اختیار بازرگانان و تجار قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه آمادگی برای تحقق تفاهم‌نامه ایجاد سرای تجاری وجود دارد، گفت: مسئولان آستراخان نیز تدابیری اتخاذ کنند که ایجاد سرای تجاری انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران عنوان کرد: ایجاد سرای تجاری زمینه گسترش تجاری بین بخش خصوصی دو استان را فراهم می‌کند و بسیاری از اقداماتی که در این مدت انجام نشده با ایجاد سرای تجاری محقق می‌شود.

وی تاکیدکرد: ایجاد سرای تجاری با مشارکت تجار ایرانی و حضور در نمایشگاه دائمی برای فروش محصولات مازندران در استراخان از خواسته های جدی بازرگانان است.
مهاجر با بیان اینکه اتاق بازرگانی مازندران آماده واگذاری فضایی برای ایجاد سرای تجاری آستراخان است، ادامه داد: به همین مقدار فضا اتاق بازرگانی استراخان نیز باید در اختیار بازرگانی مازندران برای سرای تجاری واگذار کند.
مهدی رازجویان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری مازندران با بیان اینکه دریای خزر حد فاصل ایران و روسیه هست و موقعیت تجاری مازندران در ارتباط با کل کشور حایز اهمیت است، گفت: سه بندر فعال امیر آباد، نوشهر و فریدونکنار و فرودگاههای استان می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی دو کشور ایفا کند.

وی با اشاره به تشکیل سرای تجاری و توجه به آن، اظهارداشت: با ایجاد سرای تجاری درخواست جدی فعالان تجاری محقق می شود.

رازجویان به ایجاد مشکلات استان آستراخان برای فعالان تجاری اشاره و تصریح کرد: مکلاتی همچون تسهیل در تحویل کالاها از، کشتی تجاری، فراهم کردن امکانات لازم برای واردات کالا، ایجاد خطوط منظم پروازی تجاری میتواند روابط را تعمیق بخشد.

رازجویان اذعان داشت:امیدواریم این سفر مشکلات را به حداقل برساند و ارتباطات دو طرف را محکم تر کند.

در پایان این نشست تفـاهم نامه همکاری تجاری، اقتصادی، علمی و فنی فی مابین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران – جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی و صنایع آستراخان – فدراتیو روسیه از سوی رییسان دو اتاق در ۹بند به امضاء رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *