رئیس اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران: ” مازندران در پی رسیدن به بازارهای جدید صادراتی است “

رئیس اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران:

مازندران در پی رسیدن به بازارهای جدید صادراتی است

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران، ظرفیت های استان را در بخش های مختلف بالا دانست و دستیابی به بازارهای جدید صادراتی نظیر کشورهایی اروپایی را مهمترین هدف بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبدا.. مهاجر در آیین تجلیل از اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه وظیفه ما خدمت کردن به استان است، تصریح کرد: متاسفانه به رغم ظرفیت های بالا، استفاده مناسبی از ظرفیت های استانی صورت نگرفته است.

مهاجر، با عنوان اینکه ظرفیت های مازندران به اندازه بسیاری از کشورهای اروپایی است، اظهار داشت: برخی شرایطی که در مازندران وجود دارد در دیگر کشورها وجود ندارد اما ظرفیت درآمدی آن کشورها بیش از کشور ماست.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات استان در سال گذشته رضایت بخش نبوده است، تصریح کرد: بخشی از مشکلات به تحریم ها برمی گردد ولی این دلیل اصلی نیست و باید این موضوع ریشه یابی شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، به سفر هیئت تجاری و اقتصادی استان و شرکت در نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان اشاره کرد و گفت: به اذعان بسیاری این شرکت کنندگان، نمایشگاه فوق خوب و مطلوب برگزار شده است.

 

اجرای برخی مصوبات سفر به قزاقستان

 

مهاجر، برقراری پروازه های ساری – آکتائو را از جمله دستاوردهای نمایشگاه بیان کرد و گفت: توافقهای خوبی در این سفر حاصل و برخی از مصوبات از جمله بهداشت و سلامت اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ماهانه ?? هزار تن سیمان از مازندران به قزاقستان صادر می شود، گفت: افزایش این میزان صادرات تا ?? هزار تن از جمله مصوبات است، همچنین با توجه به کسری دو میلیون تنی کشور به گندم، قزاقستان بهترین گزینه برای رفع نیازهاست.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، تصریح کرد: برای کشورهای نزدیک و همسایه مازندران مانند عراق و قزاقستان برنامه تعریف شده است.

مهاجر با اشاره به اینکه افزایش صادرات و رسیدن به بازارهای اروپایی نیز از جمله اهداف است یادآور شد: شناسایی کشورهای هدف و رفع موانع از برنامه های مهم است و برای حضور در بازارهای اروپایی موانع لازم و نقاط قوت بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مازندران در بخش مرکبات و میوه بیش از دو تا ?.? میلیون تن است، گفت: صادرات بیش از ??? هزار تن میوه و تره بار از جمله اهداف است.

مهاجر با تاکید بر اینکه زمینه صادرات باید فراهم شود گفت: برای رسیدن به جایگاه مطلوب باید استانداردهای لازم را رعایت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازدران با عنوان اینکه هفته آینده استاندار آستاراخان به استان سفر می کنند، پیگیری مصوبات سفرهای قبلی را از جمله اهداف برشمرد.

وی با گرامیداشت هفته تکریم از اصحاب رسانه تکریم از رسانه را در رسانه، تکریم از فعالان این بخش را لازم دانست و گفت: ما به  اصحاب رسانه باور داریم.

وی با بیان اینکه مطالبه ای از اصحاب رسانه نداریم اظهار امیداوری کرد که مشکلات با کمک همه مجموعه ها در استان رفع شود.

مهاجر با تاکید بر حمایت از کارگروه رسانه اتاق بازرگانی استان گفت: تیم جدید هیئت نمایندگی و رئیسه اتاق بازرگانی در دوره کنونی طرفدار  حامی اصحاب رسانه است.

سید محمدحسین هاشمی نسب مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران نیز، با اشاره به اهمیت نقش رسانه در توسعه اقتصادی، از رسانه ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: اصحاب رسانه می توانند میان بخش دولتی و خصوصی پیوند مناسبی برقرار کنند.

وی نقش رسانه ها را در شناسایی و معرفی بازارهای هدف و معرفی نیازهای صادراتی را در راستای توسعه بخش اقتصادی و رسیدن به اهداف چشم انداز مهم بیان کرد و خواستار تقویت تعامل بین بخش اقتصادی و رسانه ای در استان شد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *