مدیر کشاورزی کانتو ویتنام: ” توسعه کشاورزی از برنامه های مهم ویتنام است “

مدیر کشاورزی کانتو ویتنام:

توسعه کشاورزی از برنامه های مهم ویتنام است

 

مدیرکشاورزی شهر کانتو ویتنام یکی از برنامه‌های جدی را توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: با استفاده از تکنولوژی و بیوتکنولوژی در زمینه های مختلف تلاش می کنیم گام‌هایی در این زمینه برداریم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، فام وان کواین در نشست هیأت تجاری کشور ویتنام با اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به  ۱۴هزار هکتار اراضی پرورش ماهی در این شهر و تولید ۲۰۰هزار نوع ماهی، اظهارداشت: سالانه یک و نیم میلیارد دلار درآمد از فروش ماهی و برنج و ۲۰۰هزار تن محصول باغی در این استان تولید می‌شود. در بخش محصولات باغی صادرات نداریم.

وی با بیان اینکه ۱۰هزار هکتار اراضی این کشور به کشت کنجد اختصاص داده شد، تصریح کرد: تلاش داریم نسبت به افزایش تولید محصولات کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کنیم.

فام وان کواین یکی از نیازهای اساسی این کشور را مرغ و محصولات گوشتی دانست و توسعه کشتارگاه‌ها را یک برنامه محور اعلام کرد و افزود: برای تولید طیور برنامه هایی در نظر گرفته ایم و زمین برای تولید طیور در اختیار فعالان و سرمایه‌گذاران قرار دادیم.

وی بیان کرد: بخشی از اراضی کشاورزی برای تحقیق در زمینه تولید گل و گیاه و برنج اختصاص داده شد که می‌توانیم از تجربیات استان در این زمینه استفاده کنیم.

مدیر کشاورزی شهر کانتو ویتنام با بیان اینکه استان کانتو دو میلیون جمعیت دارد و ۱۱۰هزار هکتار این شهر برای فعالیت کشاورزی اختصاص داده شد، گفت: از ۱۱۰هزار هکتار زمین کشاورزی ۹۰ هزار هکتار برنج تولید می‌شود که سالانه یک میلیون تن شلتوک تولید می‌شود.

لزوم برنامه ریزی برای توسعه تجاری مازندران و ویتنام

عبدا.. مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز در در این نشست، با بیان اینکه، مازندران از استان‌های مستعد در بخش کشاورزی است،تصریح کرد: برنامه ریزی برای توسعه تجاری بین مازندران و استان کانتو ویتنام در برنامه کاری قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به جایگاه مازندران در بخش کشاورزی و صنعتی گفت: این استان قابلیت توسعه تجارت با استان کانتو و کشور ویتنام را دارد.

دلاورحیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مازندران قابلیت‌های مناسب توسعه تجاری در بخش کشاورزی با استان کانتو دارد، تصریح کرد: مازندران به دلیل موقعیت اکولوژی یکی از استان های مهم کشاورزی ایران است و می توانیم برای تامین نیازمندی‌های ویتنام گام‌های مناسبی برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سالانه ۶میلیون تن محصولات کشاورزی را تولید می‌کند، افزود: برنج، مرکبات، کیوی و نیز تولید ۱۲درصد مرغ کشور و همچینن بی از یک میلیون هکتار جنگل اقصادی و سالانه یک میلیون تن ماهی در این استان تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بش از ۹۰۰هکتار عرضه گل و گیاهان زینتی داریم که ۲۶۰هکتار گل و گیاهان زینتی است و میزان ارزش افزوده محصولات کشاورزی ما ده درصد بخش کشاورزی کشور و نیز ۲۷درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و کشاورزی این استان ۲۰درصد اشتغال را به خود اختصاص داد.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به تجربیاتی که در تولید بخش کشاورزی داریم در صورت تقاضا فعالان اقتصادی دو استان می‌توانیم زمینه صادارت مرغ، تخم مرغ، گل و گیاه را به کشور ویتنام و استان کانتو فراهم کنیم.

وی با اشاره به وجه مشترک مازندران و ویتنام در تولید برنج گفت: آمادگی داریم که در زمینه تحقیق برنج با کشور ویتنام همکاری کنیم.

زمینه صادرات مرکبات و گوشت به ویتنام فراهم شود

حیدرپور با اعلام اینکه در حال حاضر ویتنام از ایران پسته، انجیر و میوه از ایران وارد می‌کند، افزود: این آمادگی در مازندران نیز وجود دارد که در زمینه صادرات مرکبات و گوشت قرمز و مرغ با این کشور ورود پیدا کند.

وی در پایان خواستار همکاری عملی تحقیقاتی در زمینه برنج شد و گفت: برنامه‌ای برای صادرات میوه و مرکبات مازندران به این کشور در برنامه کاری قرار گیرد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *