با حضور استاندار صورت گرفت: ” تجلیل از ۴۴ صنعت کار و معدن کار نمونه مازندران “

با حضور استاندار صورت گرفت:

تجلیل از ۴۴ صنعت کار و معدن کار نمونه مازندران

 

با حضور ربیع فلاح جلودار استاندار از ۴۴ صنعت کار و معدن کار نمونه و پیش کسوت مازندران تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، آئین نکوداشت روز ملی صنعت و معدن استان با حضور استاندار، رییس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت امور هماهنگی و توسعه اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران تشکل ها، فعالین اقتصادی بخش خصوصی و صنعت کاران و معدن کاران مازندران در سالن همایش اتاق بازرگانی برگزار شد.

 

شناسنامه واحدهای صنعتی مشکل‌دار مازندران تدوین شود

 

استاندار مازندران با تأکید بر رفع سریع واحدهای تولیدی مشکل‌دار مازندران در ستاد تسهیل استان، گفت: شناسنامه واحدهای صنعتی مشکل دار مازندران تدوین شود.

ربیع فلاح‌جلودار با اعلام این مطلب افزود: تلاش در جهت تولید و رفع نیاز مردم و ایجاد اشتغال از عبادات و کارهای جهادی بوده که توسط صنعت‌گران و معدن‌کاران کشور در حال اجرایی‌شدن است.

وی تصریح کرد: آرامش و همدلی در مازندران مطلوب بوده و امیدواریم بتوانیم در راستای هم‌افزایی برای توسعه صنعتی و معدنی استان گام‌های اساسی برداشته شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه وضعیت موجود صنعت و معدن مازندران رشد مناسبی دارد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی، خانه صنعت و سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران باید در جهت رونق کسب و کار و توسعه صنعتی و معدنی مازندران همکاری جدی‌تری داشته باشند.

وی با اعلام اینکه باید هر چه سریع‌تر نسبت به تهیه شناسنامه واحدهای صنعتی و معدنی مشکل‌دار استان اقدام شود، گفت: آیین نامه‌های قانون رفع موانع تولید باید در مازندران سریعاً به استان‌ها ابلاغ تا نسبت به اجرایی‌شدن آن اقدام شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه تولیدکنندگان صنعتی و معدنی مازندران باید در انتظار افق‌های شکوفایی در حوزه تولید باشند، افزود: امیدواریم به‌زودی شاهد بهار صنعتی و معدنی در مازندران باشیم.

فلاح با اعلام اینکه باید از همه قابلیت‌های صنعتی و معدنی استان و منطقه برای توسعه استفاده کنیم، گفت: دولت تلاش و جدیت بسیاری برای رفع مشکلات تولیدکنندگان کرده است.

استاندار مازندران با انتقاد از تخریب بی‌رویه بستر رودخانه‌های مازندران، افزود: باید محیط زیست نسبت به حفاظت از عرصه‌های طبیعی جدی تری ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان باید ارتباط مناسب و معقول تری با واحدهای تولیدی استان داشته باشند، گفت: همه فعالیت‌های تجارت خارجی در استان باید در اتاق بازرگانی مازندران صورت گیرد.

استاندار مازندران با تاکید بر اصلاح ساختار اداری در استان، گفت: این اقدام باید به گونه‌ای صورت گیرد که به نفع تولیدکننده و اقتصاد منطقه باشد.

 

واحدهای تولیدی بدهکار بانکی مازندران تعطیل نمی‌شوند‌

 

رئیس‌کل دادگستری مازندران با تاکید بر تقویت نگاه تشویقی مسئولان بانکی و دولتی به تولیدکنندگان، گفت: واحدهای تولیدی بدهکار بانکی مازندران تعطیل نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد اظهار داشت: ‌باید نگاه ویژه به صنعت و تولید داشته باشیم تا جامعه به رشد اقتصادی و اشتغال علاقه‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نگاه حمایتی و تشویقی به بخش صنعت داشته باشیم، تصریح کرد: تا جایی که توان داریم، نمی‌گذاریم صنعت و تولید در مازندران دچار گرفتاری شود و وظیفه ما است در این شرایط با چنگ و دندان از تولید و صنعت در مازندران حمایت کنیم.

تقوی فرد با بیان اینکه از طرفداران ویژه بخش محیط زیست هستیم و حافظ واقعی محیط زیست هستیم، افزود: نباید برای بخش صنعت و تولید موانع زیست محیطی ایجاد شود و باید با رونق این حوزه‌ها، حیات اقتصادی استان را تقویت کنیم.

وی با اعلام اینکه تعطیلی صنعت برای حفظ محیط زیست نوعی بخشی‌نگری است، گفت: چالش‌های محیط زیستی در مازندران به مراتب بیشتر از حوزه صنعت و معدن است که از آن غفلت داریم.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه محیط زیست دریا و رودخانه‌ها ما دچار چالش‌هایی است، افزود: باید با استانداردسازی موازین زیست محیطی، توسعه صنعت و معدن را در مازندران دنبال کنیم.

وی با اعلام اینکه اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی فعال استان را به واسطه مشکلات بانکی به بانک‌های مازندران نمی‌دهیم، گفت: سرمایه صنعتگران و تولید‌کنندگان به‌نفع شخصی آنان نیست و درخدمت اشتغال و رونق اقتصادی جامعه است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اعلام اینکه صنعتگران نگران آینده شغلی و ماندگاری شان در استان نباشند، گفت: امیدواریم بتوانیم از توان بخش خصوصی بیشتر برای رونق سرمایه‌گذاری در مازندران استفاده کنیم.

 

آیین نامه حمایت از صنایع استان‌های شمالی در برنامه ششم تدوین می‌شود

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نیازمند حمایت ویژه ای از سوی دولت به صنعت شمال کشور هستیم، افزود: آیین نامه حمایت ویژه از صنعت استان‌های شمالی در برنامه ششم توسعه تدوین می‌شود.

حجت الاسلام علی اکبر ناصری اظهار داشت: کشورهای استکبارگر با مشکل جدی اقتصادی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: در برهه کنونی باید با اقتدا به منویات رهبری بتوانیم بی نظیرترین مدل ماندگار موفق تولید که همان اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه تا در مقابل تحریم‌های شکننده دشمن مقابله کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام نخست شیعیان علاقه جدی به تولید داشته است، تصریح کرد: نباید کشور متکی به اقتصاد تک محصولی باشد و واردات بر پیکره تولیدکننده خدشه وارد کند.

ناصری با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار، برون رفت از رکود، اقتصاد رقابت پذیر را در مجلس تصویب کردیم، افزود: حذف یارانه پردرآمدها در راستای حمایت از تولید بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان‌های شمالی کشور با اعلام اینکه رونق تولید در کشور نیاز به یارانه است، گفت: بهره بانکی ?? درصدی ضد تولید بوده و ضربه مهلکی بر پیکره تولیدکننده وارد می‌کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود سرمایه در گردش مشکل اصلی برهه کنونی تولیدکنندگان کشور است، افزود: سیستم غلط بانکی نیاز به جراحی اساسی مبنایی در حوزه اعطای تسهیلات بانکی در بخش تولیدکنندگان دارد.

ناصری با اعلام اینکه شاخص صنعت در مازندران رشد منفی داشته است، گفت: باید با ارتقا صنعت و تولیدات در شهرک‌های صنعتی بتوانیم در جهت رونق اشتغال در استان گام برداریم.

وی با بیان اینکه نیازمند حمایت ویژه ای به صنعت شمال کشور داریم، افزود: آیین نامه حمایت ویژه از صنعت استان‌های شمالی در برنامه ششم توسعه تدوین می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی استان‌های کشور واحدهای تولیدی می‌گردند, گفت: متاسفانه در استان‌های شمالی تولیدکنندگان به واسطه کمبود نقدینگی هر روز کارگران را اخراج می‌کنند.

ناصری با بیان اینکه کم‌توجهی به عرصه تولید از سوی دولتمردان پذیرفته نیست، افزود: باید جبران مافات مشکلات تولیدکنندگان در فصل تحریم‌ها شود.

 

 

یک چهارم واحدهای تولیدی مازندران غیرفعال شدند‌

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با تاکید بر رفع سریع مشکلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از سوی دولت، گفت: به دلیل کمبود نقدینگی، یک چهارم واحدهای تولیدی مازندران غیرفعال شدند.

عبدا.. مهاجر دارابی با اعلام این مطلب افزود: روز صنعت و معدن فرصت مناسبی است که نگاه ویژه به موتور محرکه اقتصاد کشور داشته باشیم. این عامل نقش بسزایی در تولید سرانه ملی کشور ایفا می‌کند و باید توجه ویژه‌ای از سوی دولت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رکود جامعه سبب فعال‌تر شدن بانک‌ها برای اعطای تسهیلات گران‌قیمت به تولیدکنندگان شده است، تصریح کرد: مازندران باید بر مبنای تولید رقابتی متکی بر فناوری نوین و صادرات‌گرا هدایت کنیم.

مهاجر با بیان اینکه بخش خصوصی باید اجراکننده لوایح و بخشنامه‌های دولتی باشد، افزود: بخش خصوصی نقش اساسی در اجرایی‌کردن منویات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در رونق تولید دارند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه استان از حالت توزیع به سمت تولید سوق یابد، گفت: متاسفانه بانک‌ها به جای اینکه برای تولیدکنندگان در برهه کنونی امیدآفرین باشند، یاس را ایجاد کردند.

وی افزود: ?? درصد واحدهای تولیدی مازندران به‌دلیل نبود سرمایه در گردش فعال نیستند و رو به تعطیلی کشانده شدند.

مهاجر ‌ با اشاره به اینکه این استان دارای قابلیت چندین برابری گردشگری از کشوری نظیر هلند بوده ولی درآمد این کشور بسیار کمتر از کشورهای عقب مانده دنیا است، افزود: دلیل این عقب ماندگی به واسطه عدم بهره‌گیری بهینه از صنعت، تولید و مصرف کننده واقعی بوده است.

 

??? میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در مازندران انجام شد

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به روند افزایشی رشد اقتصادی کشور در بخش صنعت، گفت: در سال گذشته بالغ بر ??? میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان انجام شد.

محمد محمدپور عمران اظهار داشت: رشد منفی هشت درصد اقتصادی در سال گذشته به سه درصد رسیده ‌و در همه حوزه‌ها این سهم تفکیک شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ??? میلیارد تومان طرح به‌بهره داری رسیده را به اتمام رساندیم، تصریح کرد: این شاخص رشد حدود ?? درصدی در حوزه اشتغال داشته است.

محمدپور با بیان اینکه صنعتگران با شرایط سخت توانستند کشور را به رشد اقتصادی برسانند، افزود: در حوزه معدن نیز توانستیم رشد مناسبی داشته باشیم و پهنه‌های معدنی استان را توسط بخش خصوصی واگذار کردیم تا شاهد رشد توسعه معدنی استان باشیم.

وی با اعلام اینکه امکان ثبت الکترونیکی معادن و ساماندهی معادن در رودخانه، کوه‌ها و اراضی کشاورزی استان صورت گرفته است، افزود: ایمیدرو بیش از هزار میلیارد تومان طرح را در مازندران سرمایه‌گذاری در حوزه فولاد و کک خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به صدور بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری حوزه مادر استان، گفت: این سرمایه‌گذاری در حوزه تولید شمش در شهرستان میاندورود است.

وی از وجود ??? طرح بالای ?? درصد در حوزه صنعت و معدن استان، افزود: با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش می‌توانیم بیش از ?? هزار شغل در مازندران ایجاد کنیم.

محمدپور با بیان اینکه تجارت خارجی حوزه صنعت و معدن در کشورهای سی.آی.اس محقق می‌شود، گفت: کشتی کانتینری یخچال دار در منطقه امیرآباد فعال شده و دریای مازندران به عنوان دریای سبز برای صادرات محصولات مازندران به کشورهای سی.آی.اس تبدیل شده است.

 

گفتنی است، در این آئین از ?? واحد صنایع شیمیایی و سلولزی، ? واحد صنایع کانی غیرفلزی، ? واحد معدنی، ? واحد فلزی، ? واحد برق و الکترونیک، ? واحد مشاور فنی و مهندسی و ۶ پیشکسوت صنایع کانی غیرفلزی، شیمیایی، معدن و فلزی با اهدای تندیس ویژه روز صنعت و معدن تجلیل شد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *