در بازدید از دفتر نوشهر عنوان شد: ” اتاق بازرگانی باید در قلب مردم جای گیرد “

در بازدید از دفتر نوشهر عنوان شد:

اتاق بازرگانی باید در قلب مردم جای گیرد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: اتاق بازرگانی باید در قلب مردم جای گیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی  مازندران، عبداله مهاجر در بازدید هیأت رئیسه از دفتر نمایندگی نوشهر، افزود: همکاران اتاق باید تلاش کنند تا به سمتی برویم تا اتاق در همه بخش ها پویا باشد.

وی همچنین به ظرفیت و پتانسیل منطقه غرب مازندران اشاره کرد و گفت: به صورت فصلی نشستی با فعالین اقتصادی و صاحب نظران غرب استان خواهیم داشت تا توانمندی منطقه شناسایی و مشکلاتشان با پیگیری در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی رفع شود.

مهاجر، آموزش را یکی از نیازهای اصلی امروز اتاق دانست و بیان کرد: دوره های آموزشی مدرن در بخش های مختلف صادرات، واردات، کسب و کار  در راستای ارتقای سطح دانش و توانمندی مجموعه به صورت رایگان بر اساس نیاز اعضای اتاق با بهره گیری از اساتید خبره و توانمند برای فعالین اقتصادی استان تشکیل خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران به نگاه ویژه استاندار به پارلمان بخش خصوصی اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه با این نگاه تعاملی خوبی میان اتاق و دستگاه های اجرایی استان برقرار است.

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالین اقتصادی در بخش خصوصی یک خانواده هستند، تأکید کرد: اعضای اتاق و فعالین اقتصادی اتاق را خانه خود تلقی کنند.

مهاجر با اعلام اینکه می بایست نقاط ضعف و قوت گذشته شناسایی شود ، تاکید کرد: با برنامه ریزی دقیق تلاش می شود تا نقاط قوت، تقویت و ضعف و کاستی ها اصلاح و برطرف شود.

اکبر چوپانی خزانه دار اتاق بازرگانی مازندران هم در این نشست گفت: برای تشکیل دوره های آموزشی تخصصی می توان از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز آموزشی منطقه استفاده کرد.

فردین غلامپور عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی مازندران نیز بر شناسایی توانمندی و ظرفیت های اعضای اتاق بر اساس یک مکانیزم مشخص از سوی دفتر نمایندگی تاکید کرد.

موسی آقایی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران هم گفت: به لحاظ مسافت شهر های غرب تا مرکز استان برای آشنایی بیشتر فعالین اقتصادی با حوزه تجارت، صادرات و واردات و مباحث مرتبط می طلبد به صورت ماهیانه نشست های تخصصی در نوشهر شکل گیرد.

صابر کاظمی دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران نیز گفت: برای پویایی اتاق باید از کلی گویی مشکلات پرهیز و بررسی و رفع بهتر مشکلات به طور جزیی نگاه کرد.

حسن جاهد دبیر اجرایی اتاق نیز بر تشکیل نشست ها و جلسات تخصصی بر اساس نیاز منطقه در راستای شناسایی مشکلات در دفتر نوشهر تاکید کرد.

محسن فتحی مدیر دفتر نمایندگی نوشهر در این نشست به عملکرد اتاق پرداخت و گفت: در ۷ ماهه  گذشته  ۲۰ فقره گواهی مبداء و۳۵ کارت حقیقی و حقوقی صادر و ۴۷ کارت حقیقی و حقوقی تمدید شده است.

سید محمد حسین هاشمی نسب سرپرست سابق دفتر نمایندگی نوشهر و مدیر روابط عمومی اتاق نیز در این نشست گفت: میزان مبادلات تجاری غرب استان را با توجه به توانمندی و ظرفیت های منطقه ناکافی دانست و گفت: برپایی همایش تخصصی با حضور فعالین اقتصادی و صاحب نظران غرب استان در راستای توسعه اقتصادی در منطقه می تواند به حل مشکلات کمک کند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *