در آخرین روز سفر استاندار مازندران به قرقیزستان صورت گرفت: ” توافق نامه خواهر خواندگی میان استان های مازندران و ایسیکول قرقیزستان “

در آخرین روز سفر استاندار مازندران به قرقیزستان صورت گرفت:

توافق نامه خواهر خواندگی میان استان های مازندران و ایسیکول قرقیزستان

 

در آخرین روز سفر استاندار مازندران و هیأت اقتصادی این استان به قرقیزستان توافق نامه خواهر خواندگی میان استان مازندران و استان ایسیکول به امضای استانداران این دو استان رسید.
در بخشی از این توافقنامه آمده است: با نظرداشت اشتراکات تاریخی و فرهنگی و روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان و در راستای تقویت وگسترش همکاری های فی ما بین و در چارچوب قوانین دو کشور، قرارداد خواهر خواندگی بین استان مازندران به نمایندگی ربیع فلاح جلودار و استان ایسیکول به نمایندگی امیل بیک کاپتاقایف به امضارسید.
بر اساس این توافقنامه  طرفین با مهم شمردن توسعه همکاریهای استانی، برقراری وگسترش همکاری دو طرف در بخشهای اقتصادی، تجاری، صنعتی، حمل و نقلی، کشاورزی، دامپروری، گردشگری، آموزشی، علمی، فرهنگی و ورزشی را مورد تــأکید قرار دادند.

همچنین طرفین در راستای اتخاذ تمهیدات لازم برای توسعه دو استان، تبادل هیأت مشتمل بر مسئولین دو استان و همچنین متخصصین و کارشناسان بخش های خصوصی دو طرف با هدف تبادل تجربیات و انتقال دانش فنی در بخش های مختلف اقتصادی را تشویق و تسهیل خواهند کرد.
بر اساس ماده دیگر این توافقنامه طــــرفین توافق کردند با فراهم کردند امکانــات و افزایش سطح خدمــــات در دو استان، بسترلازم را برای بازدید کنندگان  وگردشگران دو طرف در قالب تورهای گردشگری با کمترین قیمت ممکن فراهم کردند.

این توافق نامه در شهر چالپاناتا استان ایسیکول جمهوری قرقیزستان به امضای ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران و امیل بیک کاپتاقایف استاندار ایسیکول قرقیزستان رسید./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *