استاندار مازندران تأکیدکرد: ” رفع موانع تولید و حمایت از بخش خصوصی یک ضرورت است “

استاندار مازندران تأکیدکرد:

رفع موانع تولید و حمایت از بخش خصوصی یک ضرورت است

 

استاندار و رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، اعلام کرد: فضایی فراگیر در استان ایجاد شود تا همگان در سایه آرامش و حاکمیت روح قانون، برنامه ها و فعالیت های خود را دنبال نمایند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، با قدردانی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران به جهت تشکیل این جلسه و پیگیری امور این شورا با اشاره به این که این شورا، محمل و تکالیف قانونی دارد و تصمیمات آن نیز کاملا قانونی و قابل اجراست، بیان داشت: دولت خود را حامی تلاش ها و مدیون خدمات بخش خصوصی می داند تا با زمینه سازی و تامین نیازها، این بخش نقشش را در جهت توسعه استان به نحو شایسته ایفا کند.

استاندار مازندران فلسفه برگزاری این نشست ها را برقراری تعامل در فضای کاری استان بیان کرد و یاد آور شد: باید این جلسات به گونه ای جهت دهی شود تا در سایه همدلی، به تحقق قانون و استیفای حقوق دولت و بخش خصوصی و رفع مشکلات و موانع فعالیت های این بخش منجر شود.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، با اشاره به اهمیت نقش مالیات در روند شکوفایی کشور، خاطرنشان ساخت: باید طوری برخورد شود تا هم مالیات دهندگان، احساس تکلیف کنند و هم مالیات گیرندگان، ارزش و جایگاه مودیان را بدانند و این دو گروه در جهت توسعه استان از هم پشتیبانی و حمایت نمایند.

مقام عالی دولت در مازندران، افزود: باید فضایی فراگیر در استان ایجاد شود تا همگان در سایه آرامش و حاکمیت روح قانون، برنامه ها و فعالیت های خود را دنبال نمایند.

استاندار مازندران، با اشاره به این که رفع موانع تولید و حمایت از بخش خصوصی یک ضرورت است، تأکید کرد: مشکلات استان باید با مشارکت تک تک افراد و آحاد جامعه و حمایت دولت حل شود و هرگونه تصمیم سازی در جهت اعتلای مازندران تنها در فضایی سرشار از هم دلی و هم افزایی میسر است.

در آغاز این جلسه عبداله مهاجر دارابی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، به طرح برخی مشکلات فعالیت بخش خصوصی پرداخت و افزود: سرمایه در گردش، مالیات و موضوعات مربوط به تأمین اجتماعی از مهم ترین موضوعات و مشکلات پیش روی تولید است.

مهاجر اظهار داشت: برای بررسی بیشتر این سه محور، کمیته های تخصصی در دبیرخانه شورای گفتگو در اتاق شکل گرفت و برای تصمیم گیری و ارایه رهنمود از سوی استاندار مازندران و رییس شورا، در جلسه طرح شد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران اظهار داشت: پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط تولید کنندگان مشکل بزرگی است که باید حل شود.

وی با بیان اینکه در قانون، اخذ مالیات ارزش بر افزوده از مصرف کنندگان نهایی کالا و خدمات باشد وباید به دولت پرداخت شود، افزود: این در حالی است در کشور ما تولید کنندگان بجای مصرف کنندگان مالیات آن را می پردازند.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران اذعان داشت: متاسفانه امور مالیاتی چون به مصرف کننده دسترسی ندارد، مالیات ارزش افزوده را از تولید کننده دریافت می کند که این مورد موجبات نارضایتی تولید کنندگان را فراهم می کند.

مهاجر، مالیات بر ارزش افزوده را باری مضاعف بر روی دوش تولید کننده دانست و گفت: دولت باید تمهیدات لازم را برای حل این مشکل و حمایت از تولید کنندگان اتخاذ کند.

وی یکی دیگر از مشکلات تولید کنندگان را سرمایه در گردش اعلام و تصریح کرد: برای اینکه چرخه تولید در کشور و استان بخوبی حرکت کند امکان پرداخت معوقات بانکی باید برای تولید کنندگان به خوبی فراهم شود.

مهاجر نبود سرمایه در گردش، ارزش افزوده، قاچاق و معوقات بانکی و تسهیلات گران قیمت را از مشکلات عدیده ایجاد شده و  نقیصه هایی دانست که تولید برخی از واحدهای تولیدی را مختل کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت دولت به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: برای اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت تحقق یابد باید از تولید و سرمایه گذار حمایت شود تا برون رفت از مشکلات تولیدی و ایجاد اشتغال را به دنبال داشته باشد.

مهاجر افزود: دولت از سرمایه گذار خواست تا در بخش تولید سرمایه گذاری کند این امر میسر نمی شود مگر اینکه دولت امنیت و آرامش را برای آنها ایجاد کند و اگرتولید کننده امنیت نداشته باشد به طور حتم نابود خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یکی دیگر از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان را ورود کالای قاچاق دانست و اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور، به وجود آوردن یک فضای مناسب برای کسب و کار از الزامات محسوب می شود چراکه حجم بالای ورود کالاهای قاچاق  و غیر قانوی ضرر زیادی را به تولید کنندگان زده است.

وی ضمن تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از ورود محصولات قاچاق به کشورمان از دولت خواست تا در این بخش ورود پیدا کرده و از تولیدات ملی حمایت بیشتری شود .

در این جلسه که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری، برخی مدیران ستادی استانداری، مدیران دستگاه های اجرایی، بانک ها و فعالان بخش خصوصی استان به ریاست استاندار و دبیری رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران تشکیل شد، مشکلات مطروحه در سه محور سرمایه در گردش، مالیات و مسایل مربوط به تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و از سوی ربیع فلاح، استاندار مازندران و رییس شورا، تاکیداتی در جهت رفع مشکلات مطروحه صورت گرفت./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *