احسانی:

منشور و نقشه راه بازرگانی در مازندران تدوین شود

 

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندارمازندران خواستار تدوین منشور و نقشه راه برای بخش اقتصادی و اتاق بازرگانی استان شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، علی احسانی در نشست با با اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران، گفت: در این منشور و نقشه راه به مولفه هایی توجه شود که به توسعه استان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه امروز توقعات ار اتاق بازرگانی بیشتر شده، گفت: خوشبختانه مسائل بین المللی با تدبیر دولت رفع شده است و این امر توقعات از بخش خصوصی را بیشتر خواهد کرد.

وی با عنوان اینکه موانع کسب و کار در استان زیاد است، موانع زیست محیطی را از جمله موانع برشمرد و گفت: این مشکلات تحقق توسعه را با مشکل مواجه می سازد.

احسانی، ادامه داد: بیشتر صاحبان کسب و کار در استان نیز با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند و اتاق بازرگانی باید برای رفع مسائل فراروی برنامه ریزی کنند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران، خواستار تدوین برنامه عملیاتی با رویکرد واقع بینانه برای حوزه اقتصادی استان شد و شناخت بازارهای هدف را نیز امری ضروری برشمرد.

آمایشی سرزمینی مازندران انجام شد

وی با بیان تدوین برنامه ششم توسعه شروع شده است گفت: کار آمایش سرزمینی استان در این راستا تهیه شده است.

احسانی به صنعت و معدن استان اشاره و تاکید کرد: رتبه مازندران در حوزه صنعت و صادرات این بخش خوب نیست و باید برای توسعه آن زیرساختها را شناسایی کنیم.

معاون برنامه ریزی استاندار مازندران تصریح کرد: اهداف و راهبرد دولت تامین سرمایه درگردش بنگاههای فعال و نیمه فعال است.

وی تشکیل شرکت های مشترک با کشورهای همسایه، راه اندازی شرکت های بین المللی حمل و نقل، پیگیری و ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از جمله نیازها بیان کرد./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *