والری دیل معاون نخست وزیر قرقیزستان: ” هیچ مانع سیاسی برای گسترش روابط دو کشور وجود نیست /تحریم ها وجود خارجی ندارد “

والری دیل معاون نخست وزیر قرقیزستان:

هیچ مانع سیاسی برای گسترش روابط دو کشور وجود نیست /تحریم ها وجود خارجی ندارد

 

استاندار مازندران به گسترش روابط ایران و قرقیزستان اشاره کرد و گفت: حضورمان در قرقیزستان که به دعوت استاندار اسیکول صورت گرفت بیانگر عزم جدی ما برای توسط روابط است.

ربیع فلاح در دیدار با والری دیل نخست وزیر قرقیزستان، با ابراز امیدواری از اینکه الحاق قرقیزستان به اتحادیه گمرکی روسیه ، قزاقستان و بلاروس، بازار بزرگ و فرصت خوبی برای تولیدکنندگان و تجار ایرانی فراهم کند، گفت : آشنایی هر چه بیشتر فعالین اقتصادی دو کشور با ظرفیت ها و توانمندی های طرفین و برگزاری نشست های مشترک سرمایه گذاری می تواند روند مناسبات دوستانه و نزدیک دو کشور را ارتقا ببخشد.

وی تاکید کرد : امروز کشور ایران با استقرار دولت تدبیر و امید به سوی آرامش و ارتباط سازنده پیش می رود و مرز ایران مرز آرامش و امید است.

فلاح افزود : علاقه مندی های بسیار خوبی برای توسعه همکاری وجود دارد و مازندران هم ظرفیت هایی بالایی برای توسعه صادرات دارد و در این راستا ۴ بندر استراتژیکی و مهم در سواحل مازندران وجود دارد که می تواند زمینه ارتباطات گسترده را فراهم کند.

وی تصریح  کرد: مازندران جزء استان های برتر در زمینه تولید محصولات کشاورزی است و از مجموع ۱۰۰ میلیون تن انواع محصولات باغی ، دامی و کشاورزی در ایران ۱۰ درصد آن در استان مازندران تولید می شود.

استاندار مازندران از گردشگری به ویژه گردشگری سلامت به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه روابط یاد کرد و گفت: امیدواریم در این سفر توافقنامه های عملی و اجرایی برای گسترش روابط و مبادلات تجاری انجام پذیرد.

در این دیدار معاون اقتصادی و سرمایه گذاری نخست وزیر قرقیزستان از سوی دولت قرقیزستان به استاندار ماندران و هیأت همراه خیر مقدم گفت و افزود : دولت ما به طور جدی از سرمایه گذران حمایت می کند و ما می خواهیم از تجارب و دانش فنی ایران و مازندران بیشتر بهره ببریم .

وی افزود: در سال آینده به اتحادیه کمرگی روسیه و بلاروس می پیوندیم و بازار بزرگی را در اختیار خواهیم گرفت.

معاون نخست وزیر قرقیزستان از تحریم ها به عنوان یک مشکل یاد کرد و گفت : تحریم ها وجود خارجی نداشته و هیچ مانع سیاسی برای گسترش روابط دو کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد : بارزگانان ما باید به نقطه مشترکی برای توسعه فعالیت های اقتصادی برسند و به طور حتمبا همکاری دو دولت تمامی مشکلات موجود بر طرف خواهد شد.

وی به وجود معادن ارزشمند در قرقیزستان اشاره کرد و گفت : ایران در زمینه معادن رشد چشمگیری داشته است و در زمینه معادن می توانید برنامه های جدی را دنبال کنید.

والری دیل تاکید کرد : واردات برنج و گندم ما زیاد است ولی در حوزه محصولات کشاورزی تولیدات ارگانیگ و مناسبی داریم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی قرقیزستان به ۴ درصد خواهد رسید، گفت : ایران در حال رشد است و این کاملا مشهود است و در حال حاضر فرصت خوبی برای توسعه و گسترش همکاری هاست./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *