مهاجر؛ ” آستراخان و باتومی پایگاه صادراتی مازندران شود/ لزوم رفع موانع “

مهاجر؛

آستراخان و باتومی پایگاه صادراتی مازندران شود/ لزوم رفع موانع

 

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران گفت: باید موانع فراروی صادرات به باتومی گرجستان و آستراخان روسیه رفع شود و این کشورها به عنوان پایگاه صادراتی استان تبدیل شوند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبدا.. مهاجر در نشست مشترک سرکنسول های جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه و باتومی گرجستان افزود: حمل و نقل، ترانزیت کالا و نداشتن بانک ایرانی در گرجستان از جمله مشکلات است.

وی گفت: ایجاد بیمه مشترک برای تضمین معاملات و جبران خسارت بیمه کردن برای نقل و انتقال کالا از جمله مسائل است.

مهاجر بیان داشت: گرجستان ظرفیتهای خوبی در بخش فنی و مهندسی و دیگر زمینه ها دارد و می تواند به عنوان پایگاهی برای محصولات استان مازندران تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه ورودی به بازارهای گرجستان از جمله اهداف است گفت: باید موانع فراروی صادرات به این کشور رفع شود.

وی با بیان اینکه میزان صادرات به کشور قابل قبول نیست، یادآور شد: اگر قرار باشد منافع صادرکننده تامین شود باید موانع فراروی رفع شود زیرا استان مازندران نیز قابلیت زیادی دارد و مامی توانیم کالاهایمان را در کشورهای هدف عرضه کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با تاکید بر ایجاد فضای مناسب در کشورهای هدف خواستار رفع مشکلات شد.

 

برگزاری نمایشگاه مازندران در آستراخان

 

محمد محمدپور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز برگزاری نمایشگاه ها تسهیل در رفت و آمد تجار و بازرگانان به باتومی گرجستان و آستراخان را مهم دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه مازندران در آستراخان تصویب شد.

وی با تاکید بر توسعه رفت و آمد بین استانهای مرزی کشورهای همجوار گفت: باید پروژه های مشخصی بین تجار تعریف شد تا اتاقهای بازرگانی بتوانند در بخش های مختلف از این طرح ها حمایت کنند.

وی خواستار حمایت از محصولات کشاورزی ضروری دانست و گفت: بزرگترین دغدغه برقراری تجارت دریایی بین آستراخان، امیرآباد و بندر نوشهر است.

محمدپور یادآور شد: روسیه نیز به کریدور مسیر سبز اعتقاد دارد و امیدواریم توانمندیهای استان مازندران به چند زبان در وب سایت های مدنظر معرفی شود.

وی گفت: بخش خصوصی علاقمند است که دروازه گرجستان به روی محصولات مازندران باز شود و باید موانع فراروی این بازار برطرف شود. /

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *