معاون عمرانی استاندار مازندران: ” فعالان غیرمجاز صنعت آسانسور مازندران شناسایی شوند “

معاون عمرانی استاندار مازندران:

فعالان غیرمجاز صنعت آسانسور مازندران شناسایی شوند

 

معاون عمرانی استاندار مازندران با تأکید بر ارتقاء ایمنی صنعت آسانسور استان، گفت: فعالان غیرمجاز صنعت آسانسور مازندران شناسایی شوند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، علی نبییان در نخستین همایش ایمنی صنعت آسانسور و پله برقی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد ساری اظهار داشت: اتاق بازرگانی مازندران همکاری مطلوبی با بخش خصوصی استان صورت داده و موفق عمل کرده است.

وی افزود: بخش خصوصی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه ارتقا صنعت آسانسور و پله برقی علی رغم توفیقات صورت داده اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۴۶ واحد دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور در استان داریم، تصریح کرد: با صدور مجوز برای مرکزی صرفا نمی‌توانیم ایمنی را در صنعت آسانسور داشته باشیم.

نبییان با بیان اینکه نظارت اداره استاندارد بر فعالیت فعالان آسانسور باید ارتقا یابد، افزود: بخش خصوصی و دولتی باید در جهت ارتقا ایمنی آسانسور و پله برقی در مازندران فعال شود.

وی با اعلام اینکه کارگروه نظارت بر فعالیت تولیدکنندگان صنعت آسانسور و پله برقی در استان تشکیل می‌شود، تصریح کرد: عمق فاجعه صورت گرفته ناشی از ایمنی ضعیف در صنعت آسانسور بسیار بالا بوده و باید مسئولان ملی این صنعت همواره پاسخگوی ارتقا ایمنی صنعت آسانسر باشند.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر شناسایی واقعی فعالان غیرمجاز صنعت آسانسور در استان، افزود: افراد فاقد صلاحیت در صنعت آسانسور باید مورد برخورد قانونی مسئولان سندیکا قرار گیرند.

نبییان با بیان اینکه ساختمان‌های قدیمی با آسانسورهای قدیمی باید شناسایی تا نسبت به بازسازی و نوسازی آسانسورهای این واحدها اقدام شود، گفت: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و سندیکا بتوانیم نسبت به تشکیل کارگروه نظارت بر فعالیت فعالان صنعت آسانسور و پله برقی مازندران اقدام شود.

وی با تاکید بر تدوین دستورالعمل نظارت بر فعالیت فعالان صنعت آسانسور در استان، افزود: باید این مهم را در سطح مازندران برای ارتقا ایمنی مردم اجرایی کنیم.

 

                    اتاق بازرگانی مازندران از تشکل های پویا حمایت می کند

 

امیر میران آملی ، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز در این همایش  با بیان اینکه به رغم تاسیس یکساله سندیکا در استان، تلاش خوبی برای تشکیل این همایش ملی صورت گرفته است، گفت: اتاق بازرگانی حمایت خود را از ارتقا ایمنی صنعت آسانسور در مازندران اعلام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه حوادث آسانسور پس از حوادث جاده‌ای دومین حوادث کشور است، تصریح کرد: ضرورت دارد با اتخاذ برنامه اصولی با مدیریت استانی نسبت به چاره اندیشی برای رفع این معضل باید باشیم.

میران با بیان اینکه باید فکری برای نوسازی و جابه‌جایی آسانسورهای قدیمی در واحدهای ساختمانی استان از طریق نظام مهندسی و شهرداری‌ها صورت گیرد، افزود: باید امنیت و آسایش خانه‌ها را با همکاری هدفمند سندیکای آسانسور مازندران با مسئولان از طریق ارتقا آسانسورهای استان محقق کنیم.

 

خدمات فنی و مهندسی صنعت آسانسور مازندران قابلیت صادراتی دارد

 

محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر تقویت دانش فنی در فعالان صنعت آسانسور گفت: خدمات فنی و مهندسی صنعت آسانسور مازندران قابلیت صادراتی دارد.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ هزار آسانسور و ۱۰ هزار پله برقی در مازندران در حال نصب بوده و فعالیت گسترده اقتصادی را در مازندران ایجاد کرده است.

وی افزود: حوزه آسانسور در سال‌های گذشته از تشتت مدیریت رنج می‌برد و با تشکیل سندیکای آسانسور به ساماندهی خواهد رسید.

محمدپور با بیان اینکه خدمات فنی و مهندسی صنعت آسانسور مازندران برای ارائه در کشورهای منطقه قابلیت صادراتی دارد، افزود: بسیاری از کشورهای حوزه دریای خزر تقضای محصولات و دانش حوزه آسانسور فعالان مازندران را دارند.

وی با اعلام اینکه هنوز نتوانستیم خدمات پس از فروش آنلاین در حوزه صنعت آسانسور و پله برقی در مازندران ایجاد کنیم، گفت: باید وب سایت‌های راهنمایی و خدمات پس از فروش و مشورتی برای شهروندان ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر فعال سازی دوره‌های آموزشی برای فعالان حوزه آسانسور در استان، افزود: با این اقدام می‌توانیم نسبت به ارتقاء ایمنی شهروندان برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه داخلی‌سازی قطعات حساس و پیچیده داخل آسانسور در استان باید جدی‌تر صورت گیرد، گفت: صنعتگران آسانسور باید به سمت هوشمندسازی آسانسورهای نسل جدید در استان سوق یابد.

 

ظرفیت صادراتی آسانسورهای ایرانی در کشورهای منطقه رشد یافته است

 

ایرج نیازی نائب رئیس سندیکای آسانسور و پله برقی ایران با تاکید بر تقویت دانش بومی صنعت آسانسور ایران، گفت: ظرفیت صادرات آسانسورهای ایرانی در کشورهای منطقه رشد یافت.

وی اظهار داشت: سندیکاری آسانسور ایران اکنون دارای هزار و ۱۰۰عضو حقوقی و هزار و ۷۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور است.

وی افزود: سندیکای آسانسور ایران در ۱۲ استان کشور دارای شعبه رسمی است و تلاش داریم ۴ شعبه دیگر را در سطح کشور راه‌اندازی کنیم.

نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور ایران با اشاره به اینکه انجمن صادرکنندگان دارای دو کارگروه کنترل و نظارت برای فعالیت تولیدکنندگان صنعت است، تصریح کرد: همکاری در نگارش استانداردها، نظارت بر تولیدات، ساماندهی شرکت‌ها طراح و فروشنده آسانسور، رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان و خریداران آسانسور از وظایف سندیکاری آسانسور ایران است.

نیازی با بیان اینکه صنعت آسانسور بدون کمک‌های دولتی توانست تاکنون به حرکت شتابان و توسعه خود ادامه دهد، افزود: این صنعت اکنون در چهار گروه تولیدکنندگان قطعات آسانسور، بازرگانان، طراحان و مونتاژ کاران آسانسور و نصابان و شرکت‌های خدمات و پشتیبانی آسانسور دارای فعالانی در سراسر کشور بوده و بیش از ۹۰ درصد آسانسورهای مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند.

وی با اعلام اینکه صنعت آسانسور نوپا و تازه کار است، گفت: این صنعت از حیث توان طراحی و مهندسی فوق العاده ای در منطقه برخوردار بوده و صنعت آسانسور با شرکت‌های همتای خارجی خود رشد داشته است.

نائب رئیس هیئت مدیره سندیکاری آسانسور ایران با اشاره به فعالیت حدود یکساله سندیکاری آسانسور مازندران، افزود: مسئولان این سندیکا در استان موفق عمل کردند.

نیازی با بیان اینکه صنعت ایمن آسانسور در مازندران باید تقویت شود و این مهم صرفا از طریق همکاری توامان فعالان این حوزه با بخش دولتی محقق می‌شود، گفت: سندیکاری آسانسور و پله برقی مازندران از تشکل‌های فعال استان و کشور است.

وی یادآور شد: سمینارهای ایمنی آموزش برای کاربران از طریق سندیکاری آسانسور ایران برگزار شده است.

 

مهدی مینافر، رئیس هیئت مدیره سندیکای مازندران نیز در این نشست با اشاره به همکاری اتاق بازرگانی مازندران برای برپایی این همایش، گفت: کلاس‌های آموزشی ماشین‌های برقی آسانسور، آموزش‌های استاندارد آسانسور، تشکیل دانشگاه تخصصی آسانسور، شروع عملیات ساماندهی نصابان از اقدامات یکسال گذشته سندیکای آسانسور استان است.

وی از مسئولان استان می‌خواهیم شورای سیاستگذاری صنعت آسانسور در مازندران را تاسیس کنند تا بتوانیم معضلات، ایمنی و ارتقا صنعت آسانسور را برنامه‌ریزی کنیم./