رئیس اتاق بازرگانی مازندران: ” توانمندی های مازندران زمینه ساز همکاری های اقتصادی با روسیه است “

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

توانمندی های مازندران زمینه ساز همکاری های اقتصادی با روسیه است

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی مازندران می‌تواند زمینه‌های همکاری اقتصادی و تجاری با روسیه را فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی مازندران، عبداله مهاجر دارابی با حضور در همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه در هتل رادیسون رویال مسکو افزود: اتاق و فعالین اقتصادی مازندران برای توسعه مناسبات تجاری با روسیه آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به مزیت‌های صنعتی استان مازندران گفت: مازندران با داشتن هزار و ۸۴۰ واحد در ۳۷ شهرک صنعتی، رتبه نهم را ازنظر تعداد واحد تولیدی در کشور دارا است و ازلحاظ توزیع شهرستانی، اشتغال صنعتی استان، رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته مهاجر، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته در صنایع غذایی، فلزات اساسی و ماشین‌آلات است و کمترین سرمایه‌گذاری استان در صنایع برق، الکترونیک و نساجی صورت پذیرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: ۳۳ درصد از سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اجراشده است و ۶۳ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها و بیش از نیمی از اشتغال واحدهای تولیدی را واحدهایی با اشتغال ۵۰ نفر به بالا تشکیل می‌دهند.

مهاجر تصریح کرد: ضمناً صنایع بزرگ فعال در استان بیش از چند واحد نبوده که نشانه بارز عقب‌ماندگی توسعه صنعتی مازندران هستند لذا تقاضای جدی این است که چند صنایع مادر به این استان اختصاص یابد تا بخشی از مشکلات اشتغال استان حل شود.

رییس اتاق بازرگانی مازندران همچنین در به دیدار با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیدار کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در این دیدار با توجه به ظرفیت‌ها طبیعی و امکانات اقتصادی زیربنایی مازندران برای توسعه روابط عنوان کرد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو از تمام تلاش خود برای توسعه روابط استفاده خواهد کرد.

گفتنی است؛ فردین غلام پور عضو هیأت رئیسه، محمد چلنگری مشاور هیأت رئیسه، احمد اصغری و موسی آقایی از اعضای هیأت نمایندگان اتاق و تعدادی از فعالین اقتصادی استان و کشور وی  را در این سفر همراهی می کنند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *