معاون استاندار آستراخان روسیه خبر داد:” استفاده از فعالان بخش کشاورزی مازندران برای توسعه کشاورزی آستراخان “

معاون استاندار آستراخان روسیه خبر داد:

 

استفاده از فعالان بخش کشاورزی مازندران برای توسعه کشاورزی آستراخان

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران مارکلوف در نشست مشترک مسئولان و تجار مازندران با بیان اینکه ایجاد سرای تجاری برای توسعه روابط تجاری دو استان لازم و ضروری است، افزود: برای ایجاد این سرای تجاری زمین منایب تهیه شد که تا زمان ایجاد سرای تجاری مکانی در این استان برای تجار تهیه خواهد شد.

معاون استاندار آستراخان روسیه با ابراز رضایت از ایجاد ارتباط هوایی بین مازندران و آستراخان گفت: بدون ایجاد پرواز هوایی امکان پیشرفت تجاری وجود ندارد، با ایجاد پرواز مستقیم زمینه توسعه تجاری فراهم خواهد شد.

وی در ادامه خواستار  حضور شرکت‌های هوایی مازندران در این استان شد و گفت: برنامه ریزی برای پرواز مستقیم به مازندران در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم در روابط اقتصادی و تجاری موثر واقع شود.

وی اظهار داشت: در زمینه تولیدات صنعتی نیاز به همکاری مسئولان مازندران داریم که در همین راستا تعدادی از بنادر برای ایجاد و استقرار واحدها جهت بارگیری تراشه چوب کاغذ مازندران آعلام امادگی کردند.

معاون استاندار آستراخان در ادامه از ایجاد منطقه آزاد تجاری در این استان خبر داد و گفت: تجار مازندران زمینه فعالیت در این بندر را بررسی کنند چون فرصت مناسبی برای توسعه تجاری دو استان است.

وی ادامه داد: از تجربه مازندران در کشت برنج استفاده خواهیم کرد و علاقمند هستیم که سبزیجات مازندران در این استان کاشته شود و همچنین از ایجاد کارخانه رب گوجه فرنگی در آستراخان استقبال خواهیم کرد..

وی در ادامه گفت: اراضی برای باغداری و کشت انگور نیز در اختیار کشاورزان و فعالان این بخش قرار می دهیم و علاقمند به پذیرش فعالان این بخش هستیم و همچنین ظرفیت تولید چرم در این استان نیز وجود دارد.

معاون استاندار آستراخان روسیه خواستارهمکاری بین رسانه‌های گروهی با مازندران شد و گفت: در چهار چوب این همکاری علاقه مند هستیم که قابلیت های تجاری دو استان از طریق رسانه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: آماده ارائه خدمات فنی به رسانه های مازندران هستیم و از رسانه های مازندران در همایش برزگ رسانه‌ای که قرار است در آستراخان برگزار شود دعوت به شرکت خواهیم کرد.

این مسئول درباره حضور ورزشکاران مازندران در این استان گفت: علاقه مند به حضور ورزشکاران مازندران در این استان هستیم و حاضر یم مسابقات متعدد بین دو استان برگزار شود.

معاون استاندار آستراخان در ادامه خواستار توسعه گردشگری بین دو استان شد و گفت: زمینه تبادل گردشگری دو استان فعال شود و حضور گردشگران مازندرانی در این استان از بهار شروع شود.

وی در ادامه گفت: سال گذشته نمونه خوب همکاری در استان مازندران شاهد بودیم که طرف مازندران از برگزاری تور اتومبیل رانی خزر به خوبی حمایت کرد و در صورت ایجاد همکاری طرف مازندران این همکاری در این استان وجود خواهد داشت.

این مسئول از برگزاری همایش نوآوری های متعد در آستراخان خبر داد و گفت: از حضور نوآورانی ایرانی در این همایش دعوت به عمل می آید.

معاون استاندار آستارخان روسیه در ادامه بیان داشت: موانع متعدد برای همکاری وجود دارد، سیستم بانکی فعالیتش را آغاز کرد،  برنامه صدور روادید نیز به صورت جدی پیگیری می شود، با توجه به ارتباط مناسبی که بین روسای جمهور دو کشور وجود دارد نیاز است که از این فرصت برای توسعه مناسبات دو استان نیز استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق توافقات انجام شده باید زمینه عملیاتی کردن توافقنامه فراهم شود و در این ارتباط هم کارگروه رفع موانع ارتباط با ایران تشکیل شد و باید نسبت به رفع مشکلات بین دو استان نیز اقدام شود./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *