معاون اتاق بازرگانی روسیه:” روابط اقتصادی ایران و روسیه افزایش می‌یابد “

معاون اتاق بازرگانی روسیه:

روابط اقتصادی ایران و روسیه افزایش می‌یابد

 

معاون اتاق بازرگانی روسیه با اشاره به سفر هیأت اقتصادی مازندران به این کشور، گفت: با این سفر بزودی روابط اقتصادی و تراز بازرگانی ایران و روسیه افزایش می‌یابد..

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، گئورگی پتروف در دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی و معاون استاندار مازندران افزود: مازندران بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات کشاورزی ایران است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم که قراردادهای انجام شده بزودی عملیاتی شود تا بازرگانان مازندرانی و روسیه بتوانند میزان مبادلات تجاری دو کشور را افزایش دهند.

معاون اتاق بازرگانی روسیه با اعلام اینکه گفت‌وگوی سیاسی میان رییسان جمهوری دو کشور در سطح مطلوبی قرار دارد، خاطر نشان کرد: روابط اقتصادی و تراز بازرگانی دو کشور نیز باید توسعه یابد.

وی با اعلام اینکه ایران و روسیه در وضعیت مشابه تحریم قرار دارند، افزود: برای کاهش فشار تحریم نیاز به تقویت ارتباط دو جابنه به ویژه در زمینه تجارت و بازرگانی داریم.

 

برگزاری نشست‌های تخصصی بازرگانان مازنی و روسی

غلام‌رضا عشریه، رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز در حاشیه دیدار مسئولان مازندران با سفیر ایران در روسیه گفت: این هیأت در حال حاضر به مدت پنج روز در روسیه حضور دارد و نشست‌های تخصصی را با فعالان اقتصادی و تجاری آستارخان برگزار کرد.

وی تصریح کرد: راه اندازی سرای تجاری ایرانیان در آستراخان با کمک استانداری مازندران یکی از اقدامات اثرگذار این سفر بود که با ایجاد این سرای تجاری مرکزی برای حضور و فعالیت اثرگذران بازرگانان ایران از طریق آستراخان در بازار روسیه فراهم می شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در پاسخ به این سئوال که این سرای تجاری در چه مساحتی به راه اندازی شد، افزود: ایجاد ساختمان سرای تجاری در برنامه بعدی اتاق بازرگانی مازندران قرار دارد ولی در ابتدای کار مجوز فعالیت سرای تجاری مازندران در آستراخان فراهم شد و زمین برای احداث سرای تجاری در اختیار اتاق بازرگانی مازندران قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این زمین به مساحت بیش از ?? هزار متر و در بندر سالییانکا طبق برنامه قرار است ساخته شود.

 

مازندران دروازه فراملی برای آستراخان

 

محمد محمدپورعمران، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران در مصاحبه با رسانه ملی مستقر در مسکو درباره حضور هیئت مازندرانی در روسیه و آستارخان اظهار داشت: مازندران دروازه فرا ملی برای جنوب روسیه به ویژه آستاراخان است.

وی تصریح کرد: با توسعه روابط تجاری میان مازندران و آستارخان امکان انتقال کالاهای کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی هند و کشورهای سی آی اس به جنوب روسیه فراهم می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران از ایجاد کریدور سبز تجاری در دریایی خزر با توسعه روابط تجاری مازندران و آستراخان خبر داد و گفت: طبق پیگیری‌های در دست اقدام محصولات گیاهی مازندران از طریق بندر سالیینکا وارد روسیه شود.

وی خاطر نشان کرد: برای انتقال کالا از مازندران به روسیه زیرساخت‌های تجارت سبز در استان مازندران فراهم شد./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *