مشهدی؛ ” کمیسیون مشترک اقتصادی گرجستان و ایران تشکیل می شود “

مشهدی؛

کمیسیون مشترک اقتصادی گرجستان و  ایران تشکیل می شود

 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در باتومی گرجستان گفت: طرف های گرجستان تمایل به خروج رکود تبادلات با ایران و تشکیل کمیسیون مشترک با ایران را دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، حسین مشهدی در نشست مشترک سرکنسول های جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه و باتومی گرجستان در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه گرجستان بعد از ۱۰سال می خواهد کمیسیون مشترک اقتصادی با ایران را فعال کند، گفت: ما نیز باید برنامه ریزی کنیم تا از فرصت موجود بهره گیری کنیم.

وی با بیان اینکه رایزن بازرگانی در آذربایجان نداریم، بیان داشت: ایران در بسیاری از مناطق بدون رایزن بازرگانی فعالیت دارد و باید راست آزمایی داده ها را خود انجام دهیم.

مشهدی به مشکل اساسی ویزا اشاره کرد و گفت: امید می رود در کمیسیون مشترک بحث انقباضی ویزا رفع شود.

صادرات ۴۵۰ میلیون دلار کالا از مازندران

محمد محمدپور رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران میزان صادرات سالانه استان را بیش از ۴۵۰ میلیون دلار بیان کرد و گفت: بیشترین میزان صادرات حدود ۲۰۰ میلیون دلار شامل لبنیات است.

وی سیمان را اقلام دوم صادراتی استان برشمرد و گفت: سیمان مازندران در روسیه و قزاقستان برند مطرحی است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶۰ میلیون دلار لوله و پروفیل صادر می شود و گفت: مازندران در زمینه ماهیان سردآبی، گرمابی و مرغ حرف هایی برای گرفتن دارد.

محمدپور تصریح کرد: مازندران در زمینه گل و گیاه امکان رقابت با کشوری مانند هلند را داراست و در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز قابلیت های زیادی داریم.

محمدپور گفت: ۷۰ درصد تولید ام دی اف کشور در اختیار مازندران است و این استان در حوزه صنایع روشنایی، بزرگترین واحد ساخت صنایع روشنایی کشور در استان فعالیت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در زمینه تولید انواع مصنوعات پلاستیکی، کاغذ ونساجی نیز رتبه خوبی داریم و حاضریم میز مشترک گرجستان را در مازندران راه اندازی کنیم.

‌عبدا.. مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز خواستار توسعه تبادلات با گرجستان شد و بر رفع موانع فراروی تاکید کرد و گفت: به عنوان بخش خصوصی به سرمایه گذاری برد- برد توجه داریم و علاقمتد به حضور در بازار هدف این کشور هستیم./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *