فلاح در دیدار با آلیک آیداربایف استاندار مانگستائو : ” ظرفیت های مازندران و منگستائو برای توسعه مبادلات تجاری بی نظیر است”

فلاح در دیدار با آلیک آیداربایف استاندار مانگستائو :

ظرفیت های مازندران و منگستائو برای توسعه مبادلات تجاری بی نظیر است

 

استاندار مازندران خواستار امضای توافقنامه میان اتاق بازرگانی دوطرف برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی شد و گفت : ظرفیت های مازندران و منگستائو برای توسعه مبادلات تجاری بی نظیر است.

ربیع فلاح جلودار در دیدار با آلیک آیداربایف استاندار مانگستائو با قدردانی از ایشان برای برگزاری مناسب نمایشگاه جمهوری اسلامی در اکتائو گفت : اینگونه نمایشگاه ها می تواند موجب حضور موثر و مفید تجار و فعالان اقتصادی ایران در قزاقستان شود .

ربیع فلاح ضرورت توسعه و تعمیق روابط دو کشور دوست و صمیمی ایران و قزاقستان را مورد تاکید قرار داد و گفت : محصولات باغی مازندران با هر نوع استاندارد و کیفیتی می تواند در قزاقستان مورد استفاده قرار گیرد .

وی ابراز امیدواری نمود تا بخش خصوصی دو طرف به طور فعال در عرصه روابط تجاری و اقتصادی حضور یابند و تصریح نمود : مازندران رتبه برتر تولید مرغ و تخم مرغ ایران را دارد و می تواند در زمینه آبزی پروری و پرورش میگو ، اصلاح نژاد و آموزش نیروهای انسانی و صادرات خدمات فنی و مهندسی به طور گسترده وارد عمل شود .

وی از استاندار منگستائو خواست تا برای ایجاد خط پروازی ساریآکتائو مساعدت ویژه کند و گفت : با عنایت به اینکه سفر نظربایف رئیس جمهور قزاقستان را به ایران در پیش رو داریم امیدواریم به گونه ای عمل کنیم تا چند پروژه مشترک تا زمان حضور ایشان در ایران اجرایی شود .
وی خواستار امضاء توافقنامه بین اتاق بازرگانی دوطرف برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی شد و گفت : ظرفیت های مازندران و منگستائو برای توسعه مبادلات تجاری بی نظیر است
در این دیدار آلیک آیداربایف استاندار مانگستائو از حضور استاندار مازندران و تیم اقتصادی مازندران در آکتائو تقدیر و تشکر نمود و گفت : ما هم خوشحال می شویم تا روابط تجاری و اقتصادی بین دو استان را توسعه دهیم .

وی تصویب قطعنامه رفع تحریمها را در شورای امنیت تبریک گفت و تصریح کرد امیدواریم با لغو تحریمها روند مثبت مبادلات تجاری بین دو کشور دوست ایران و قزاقستان را شاهد باشیم .
وی گفت : مازندران می تواند از زمین و امکانات آکتائو برای توسعه صادرات استفاده نماید و ما در این زمینه نهایت همکاری را خواهیم کرد.

آیداربایف تصریح کرد : تجار مازندرانی می توانند از امکانات انبار و سردخانه های مجهز اکتائو برای صادرات محصولات باغی استفاده کنند .

وی از ایجاد پالایشگاه برای تولید فرآورده های نفتی در منگستائو خبر داد و گفت : ما امیدواریم بتوانیم از فرصت ایران برای ترانزیت فرآوردهای نفتی بیشتر استفاده کنیم .
وی گفت با احیای مسیر جاده ابریشم فرصت مناسبی برای افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور فراهم خواهد شد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *