صبح دوشنبه صورت می گیرد؛ ” سفر هیأت اقتصادی – نمایشگاهی مازندران به قزاقستان “

صبح دوشنبه صورت می گیرد؛

” سفر هیأت اقتصادی – نمایشگاهی مازندران به قزاقستان ”
هیأت اقتصادی-نمایشگاهی استان مازندران صبح دوشنبه به استان مانگستائو جمهوری قزاقستان سفر می کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در رأس هیأت اقتصادی و نمایشگاهی برای افتتاح نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بندر آکتائو به جمهوری قزاقستان سفر می کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در این ارتباط طی گفتگویی از جمهوری قزاقستان به عنوان کشور مهم هدف صادراتی استان یاد کرد و توسعه مناسبات با آن را مهم برشمرد.

عبداله مهاجر دارابی با اشاره به اینکه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در استان مانگستائو جمهوری قزاقستان برگزار می شود، درباره فلسفه این نمایشگاه با بیان اینکه این استان از استان های مهم قزاقستان است، افزود: در پی سفر سال گذشته استاندار مانگستائو به مازندران، برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در آکتائو در این سفر کلید خورد.

وی با بیان اینکه بازدید از قابلیت های استان مازندران از سوی استاندار مانگستائو سبب شد تا پیشنهاد و درخواست برپایی نمایشگاه اختصاصی در قزاقستان داده شود، افزایش ارتباط بین بازرگانان مازندران و قزاقستان را از جمله اهداف برپایی نمایشگاه بیان کرد و گفت: این نمایشگاه در ۳۰ تیرماه سال جاری با حضور استاندار مازندران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان افتتاح می شود.

مهاجر با اشاره به اینکه نمایشگاه تا دوم مردادماه در مانگستائو ادامه دارد، در خصوص شرکت های شرکت کننده استان در این نمایشگاه عنوان کرد: در این نمایشگاه ۱۳ غرفه به متراژ حدود ۲۰۰ متر مربع در قالب پاویون به شرکت های استان مازندران اختصاص داده شده است و بعضی از غرفه ها به تنهایی ۴۰متر را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه سعی شده تا توانمندی اقتصادی استان را حفظ کنیم، تصریح کرد: از این رو تلاش شد تا شرکت هایی با برندهای معتبر در آن شرکت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران همچنین با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی راهی برای کاهش هزینه های تجاری است، از ارتباط تجاری با بندر آکتائو از طریق بندر امیرآباد خبر داد و گفت: در این بخش نیز می توانیم از ظرفیت بنادر منطقه بهره بریم.

وی با عنوان اینکه قزاقستان یکی از تولیدکنندگان برتر و با کیفیت گندم است و بیش از ۱۰ میلیون تن گندم مازاد بر مصرف دارد، یادآور شد: تلاش داریم تا گندم مورد نیاز کشور را از طریق بنادر مازندران وارد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه افتتاح این نمایشگاه به دست استاندار مازندران به عنوان نماینده دولت صورت می گیرد، تصریح کرد: این نمایشگاه برای جمهوری اسلامی ایران تعریف شده و استاندار مازندران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران آن را افتتاح می کند که نشان دهنده قابلیت استان است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، با بیان اینکه، برخی مدیران اقتصادی، فعالان اقتصادی و تجاری نیز در سفر ۵ روزه استاندار را همراهی می کنند به مبادلات مازندران و قزاقستان اشاره کرد و یادآور شد: سیمان، عمده صادرات استان به این کشور را تشکیل می دهد و اداوات کشاورزی، مصالح ساختمانی از دیگر نیازمندی های قزاقستان است.

مهاجر ، قابلیت های گمرکی مازندران و قزاقستان و  ارتباط مناسبت بین دولت ها را از جمله مزایای توسعه مناسبات با این کشور بیان کرد و گفت: با توجه به اشتراکات مذهبی و فرهنگی، قزاقستان یکی ازکشورهای مهم و هدف صادراتی مازندران است.

حمل و نقل مشکل جدی صادرات

مهاجر یکی از مشکلات جدی صادرات را حمل و نقل بیان کرد و گفت: در این زمینه، سازمان توسعه تجارت ایران، چند فروند کشتی یخچال دار را در اختیار بنادر مازندران قرار داده و ما را راغب کرده تا نسبت به توسعه بیشر مناسبات با قزاقستان برنامه ریزی گسترده تری کنیم.

خاطرنشان می شود؛ بندر آکتائو در استان مانگستائو جمهوری قزاقستان واقع شده و هیأت اقتصادی-نمایشگاهی به سرپرستی استاندار مازندران صبح دوشنبه با پرواز چارتر هواپیمایی ماهان از فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری به آکتائو سفر می کند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *