عشریه خبرداد: ” هوشمندسازی ۹۵درصد کارت های بازرگانی/ به سنگر تولید می روم “

عشریه خبرداد:

هوشمندسازی ۹۵درصد کارت های بازرگانی/ به سنگر تولید می روم

رییس اتاق بازرگانی و دبیر هیأت نظارت بر ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به در پیش بودن دوره جدید انتخابات هیأت نمایندگان اتاق گفت: ۹۵ درصد کارت های بازرگانی استان هوشمندسازی شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، غلامرضا عشریه در گفتگویی با اشاره به در پیش بودن انتخابات اتاق بازرگانی و اینکه در پی برگزاری انتخابات سالم هستیم، گفت: صدور کارت بازرگانی و تشکیل پرونده در اتاق بازرگانی انجام می شود ولی تایید آن بر عهده سازمان صنعت و معدن است.

وی یادآور شد: ۹۵درصد کارت بازرگانی معتبر این اتاق هوشمند شده است و در کشور موفق به کسب رتبه نخست در زمینه هوشمندسازی کارت بازرگانی شدیم.

وی با بیان اینکه، اقدامات تکمیل پرونده و صدور کارت در اتاق بازرگانی انجام و سپس برای تأیید به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال می شود، عنوان کرد: در نامه ای از صنعت و معدن استان خواسته شد تا معاونت بازرگانی سازمان پیش از تأیید، ضمن بررسی مدارک، چنانچه صدور کارتی دارای هر گونه اشکال یا مغایر با آخرین بخشنامه سازمان توسعه تجارت بوده، موارد را مستندا در پرونده ثبت و برای رفع اشکال به اتاق عودت دهد و اتاق بازرگانی نخستین قدم را برای حذف شبهه ها برداشته است و طبق قانون عمل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: همچنین نامه ای به دفاتر بازرگانی در آمل و نوشهر تنظیم شد تا با توجه به برگزاری انتخابات و درخواست های زیاد برای صدور کارت بازرگانی، ضروری است تا تمامی مقرارات را در زمینه صدور کارت رعایت کنند و ملاک تنظیم و صدور کارت قانون است.

عشریه یادآور شود: علاوه بر این استعلامی نیز از اتاق ایران صورت گرفت و در تاریخ ۲۵دی ماه سال جاری نامه ای به معاونت امور استان های اتاق بازرگانی زده شد تا با توجه به درپیش بودن انتخابات اتاق بازرگانی، نحوه تبدیل کارت بازرگانی به کارت عضویت مطرح شود تا طبق قانون عمل کنیم.

فرآیند صدور و تمدید کارت عضویت مستقل از فرایند صدور و تمدید کارت بازرگانی است و پرداخت سه در هزار و یک درهزار، ارائه مفاصا حساب مالیاتی و بیمه تأمین اجتماعی تکلیف دارندگان کارت بازرگانی است که باید به هنگام تمدید ارائه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: در پاسخ این نامه معاون امور حقوقی اتاق بازرگانی ایران در زمینه تمدید کارت عضویت مطرح کرد فرایند صدور و تمدید کارت عضویت مستقل از فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی است و پرداخت سه در هزار و یک درهزار، ارائه مفاصا حساب مالیاتی و بیمه تأمین اجتماعی تکلیف دارندگان کارت بازرگانی است که باید به هنگام تمدید ارائه کنند.

وی تصریح کرد: برای تمدید عضویت نیزصرفا ًپرداخت حق عضویت کافی است و ابطال کارت بازرگانی ضرورت ندارد و تقاضای تمدید کارت عضویت بدون تمدید کارت بازرگانی به معنی تبدیل کارت عضویت نیست.

غلامرضا عشریه با بیان اینکه همه کارهای صورت گرفته قانونی است، گفت: من به عنوان رئیس اتاق یک عضو اتاق هستم و تمام فرآیندهای قانونی در زمینه کارت بازرگانی و عضویت انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی و دبیر هیأت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: هر یکی از مدعیان و افراد اگر مستنداتی را ارائه کنند که کارت بازرگانی خلاف صادر شده است، بدون درنظر گرفتن هیچ شرط و شرایطی کارت را باطل می کنیم.

عشریه با تاکید بر اینکه میزان تقلب در انتخابات اتاق بازرگانی صفر است، گفت: برای شرکت در انتخابات، دارنده کارت باید شخصاً حضور داشته باشد و برای تمدید کارت بازرگانی باید فرآیندهای قانونی طی شود.

وی با اشاره به ثبت ۵۳نفر در انتخابات اتاق بازرگانی استان گفت: با انصراف شش نفر شمار کاندیداها به ۴۷ نفر رسید که کار رسیدگی به صلاحیت این افراد در حال انجام است.

غلامرضا عشریه که برای دوره ششم انتخابات اتاق بازرگانی کاندیدا نشده است درباره دلیل کاندیدا نشدنش با بیان اینکه من یک تولید کننده هستم و ۲۵سال در این عرصه فعالیت دارم گفت: در دوره فعالیتم به عنوان رئیس اتاق بازرگانی از شنبه تا چهارشنبه در اتاق حضور داشتم و چهار سال فعالیت شخصی و اقتصادیم را معلق کردم.

وی گفت: در دوره ششم صلاح دیدم در سنگر تولید برای توسعه اشتغال در مجموعه خود باشم و تاثیرگذاری بیشتری در حوزه کار و اشتغال داشته باشم و در این دوره به خواست خانواده ام تصمیم گرفتم در دوره جدید ثبت نام نکنم.

چهار سال اخیر بین من و همکارانم در کارخانه فاصله افتاد و دلم برای کار و تولید تنگ شده است و می خواهم به سنگر تولید برگردم

عشریه با بیان اینکه دلم در چهار سال گذشته برای کف کارخانه و همکارانم در کارخانه تنگ شده است گفت: چهار سال اخیر بین من و همکارانم در کارخانه فاصله افتاد و دلم برای کار و تولید تنگ شده است و می خواهم به سنگر تولید برگردم.

رئیس پنجمین دوره اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: تصمیم دارم فقط در حوزه کاری و اقتصادی بتوانم موثر باشم و عقب ماندگی چهارسال گذشته را جبران کنم./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *