سفیر ایران در عشق آباد: ” موانع صادراتی تجار مازنی در وزارت خارجه بررسی می‌شود “

سفیر ایران در عشق آباد با تأکید بر ارتقای کیفیت محصولات تولیدی استان گفت: موانع صادراتی تجار مازندرانی در وزارت خارجه برطرف می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، سید محمد احمدی در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی مازندران اظهار داشت: امسال طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بوده که باید دولت و بخش خصوصی رقبا و دشمنان اقتصادی را که تلاش دارند اقتصاد ما را دچار چالش کنند مقابله کرده و در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

وی افزود: مازندران از استان‌های فعال در زمینه تولید محصولات بوده که بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور و صادرات محصولات را به تنهایی انجام می‌دهد که می‌توانیم وزارت امور خارجه تلاش دارد موانع صادرات محصول را برطرف کنیم و در استان‌ها دفاتر نمایندگی وزارت خارجه احداث می‌شود.

احمدی بیان داشت: صادرکنندگان باید به درستی به تعهدات خود عمل کنند و کالاها را با کیفیت مرغوب و با کیفیت به متقاضی تحویل دهند و سفارتخانه تلاش می‌کند مشکل ویزا برای تجار و توریست،گمرک، حمل و نقل و پول را با پیگیری رفع کند.

وی با بیان اینکه اکنون دنیا دهکده جهانی است و نباید بازار صادراتی خود را از دست دهیم, گفت: فضای رقابتی میان کشورها برای صادرات زیاد بوده که به طور نمونه عربستان محصولات خود را با هواپیما به ترکمنستان صادر می‌کند تا بازار را به دست آورد که در این زمینه باید تمام استان‌های کشور بتوانند محصولات خود را از طریق استان مازندران توسط بنادر امیرآباد، نوشهر و فزیدونکنار به کشورهای همسایه صادر کنند.

احمدی اذعان داشت: امروز اکثر کشورها به دلیل محصولات با کیفیت و ارگانیک بودن محصولات کشاورزی خواستار کالای ایرانی هستند که بخش خصوصی نقش مهمی در این زمینه دارد و به عنوان نماینده دولت تلاش می‌کنیم مسیر را هموار می کنیم تا مشکلی در زمینه صادرات برای صادرکنندگان نباشد.

 

 

 

حضور تجار مازنی در بازارهای کشورهای حوزه دریای خزر تقویت شود

 

رئیس اتاق بازرگانی, صنایع, معادن و کشاورزی مازندران هم در این نشست با اشاره به تقویت زیرساخت‌های صادراتی در استان, گفت: حضور تجار مازنی در بازارهای کشورهای حوزه دریای خزر تقویت شود.

عبداله مهاجر دارابی اظهار داشت: پس از استقلال ترکمنستان از شوروی سابق, مازندران از محدود استانی بود با کشور ترکمنستان به تجارت پرداخت.

وی افزود: مازندران ظرفیت تولید فراوانی در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارد که می‌توانیم در بازارهای هدف حضوری فعال و جدی داشته باشیم.

مهاجر بیان داشت: با رایزنی سفیر و رایزن بازرگانی ایران در ترکمنستان امیدواریم موانع و مشکلات مسیر صادرات رفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بیان کرد: توانمندی مازندران از نیازمندی‌های جدی کشور ترکمنستان بوده که بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد مبادلات تجاری داشته باشد.

وی افزود: یکی از موانع جدی نبود بانک ایرانی در کشور ترکمنستان بوده که صادرکنندگان باید مطالبات خود را به موقع دریافت کنند.

مهاجر تصریح کرد: دولت می‌تواند با رفع موانع و استراتژی درست مسیر را برای صادرکنندگان هموار کند تا در بازارهای هدف به تجارت بپردازیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: کالاهای استان مانند مرغ، شیلات، مرکبات صادرات محور هستند که دولت در زمینه تعیین بازار و حمل و نقل به صادرکنندگان کمک کند و صادرکنندگان در وصول مطالبات خود مشکل نداشته باشند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *