استاندار آستراخان روسیه: ” خط دریایی مازندران و آستراخان برقرار می‌شود “

 

استاندار آستراخان روسیه:

خط دریایی مازندران و آستراخان برقرار می‌شود

 

استاندار آستراخان روسیه با تاکید بر توسعه مراودات اقتصادی بین کشورهای منطقه، گفت: خط دریایی مازندران و آستراخان برقرار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران, الکساندر ژیلکین در نشست مشترک فعالان اقتصادی آستراخان روسیه و مازندران در سالن اجتماعات مجتمع رفاهی میزبان بابلسر، اظهار داشت:  آستراخان یکی از استان‌های پیشرو در صنعت کشتی‌سازی و از بزرگ‌ترین منابع ذخایر فسیلی در منطقه به شمار می آید.

وی افزود: آستراخان جز برترین استان‌ها در پرورش و صید آبزیان دریایی بوده و در زمینه دامداری و دامپروری نیز توانایی تامین گوشت گوسفندی مازندران را دارد.

استاندار آستراخان با بیان اینکه از کارخانه لبنیات مازندران بازدید داشته است، خاطرنشان کرد: آماده هستیم این روابط را گسترش داده تا محصولات لبنی مازندران به ویژه محصولات شرکت کاله مازندران وارد بازار آستراخان روسیه شود.

ژیلکین با اشاره به اینکه آمادگی برای ترانسفر شدن پروازهای مستقیم از آستراخان به مازندران وجود دارد، افزود: در این زمینه با معرفی شرکت های گردشگری زمینه بسط و گسترش فی مابین فراهم شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های جدی ما در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان مازندران و روسیه ایجاد خط دریایی از مازندران به روسیه بوده و تمام تلاش ما تحقق این موضوع تا سال آینده است.

استاندار آستراخان با بیان اینکه زمینه‌های لازم جهت توسعه روابط میان سازمان‌های مطبوعاتی و ارائه برنامه‌های آمورشی و کمک آموزشی با بهره‌گیری از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مازندران وجود دارد، خاطرنشان کرد: حمایت از تجارت خرد و متوسط و کمک به زیرساخت‌های مهندسی و صنعتی دو استان به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های ما در حال پیگیری است.

ربیع فلاح جلودار, استاندار مازندران نیز گفت: گام‌های خوبی در حوزه کشت فراسرزمینی برداشته شده و شرکت‌های ایرانی در آستراخان مشغول فعالیت هستند و در نشست پایانی گزارشی از فعالیت های آنان ارائه خواهد شد.

وی افزود: تولیدات برنج مازندران در دنیا منحصر به فرد و بی نظیر بوده و امیدواریم با یک مکانیزم مناسب این محصول به آستراخان روسیه صادر شود.

استاندار مازندران افزود: در ارتباط با واردات گوشت گوسفند نیز پیشنهاداتی داریم که تا بررسی و اعلام می‌شود.

 

مازندران توانایی صادرات ۱۰۰ هزار تن مرغ به روسیه را دارد

 

استاندار مازندران با تأکید بر ارتقای شاخص‌های صادراتی استان، گفت: مازندران توانایی صادرات ۱۰۰ هزار تن مرغ به روسیه را دارد.

ربیع فلاح جلودار، اظهار داشت: تفاهمات و اقداماتی که در ۱.۵ سال اخیر در رابطه با برقراری و افزایش روابط تجاری و اقتصادی میان مازندران و آسترخان انجام شده در این نشست مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در بخش ورزشی نیز اقداماتی انجام گرفته و قرار بود در این ماه هیئتی از مازندران به آستراخان سفر کنند که در نتایج به دست آمده در پایان این جلسه اعلام می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه همکاری تجاری در بخش اقتصادی از موضوعات مهمی بوده که در این مدت دنبال می‌کردیم، تصریح کرد: با توجه به اقدامات به عمل آمده در این مدت معتقدیم اگر یک سری اقدامات سریع انجام شود قطعا” صادرات گسترده ای در زمینه محصولات زراعی، باغی، لبنیات، آبزیان و بخش صنعتی از مازندران به آسترخان خواهیم داشت.

فلاح با بیان اینکه ظرفیت بسیار زیادی در بخش حمل و نقل دریایی از بندر فریدونکنار و امیرآباد به دریای خلیج فارس و ترانزیت کالا از شمال به جنوب در مازندران وجود دارد، گفت: مازندران توانایی تولید و صادرات ۱۰۰ هزار تن مرغ به آستراخان روسیه را دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش افزایش ارتباطات و اقدامات صنعتی و تجاری بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه تولید ماهیان گرم آبی و سرد آبی صورت گرفته و ظرفیت قابل توجه ای در این بخش برای صادرات وجود دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه امسال از سالهای بسیار خوب مازندران در تولید محصولات باغی و زراعی بوده است، ادامه داد: ظرفیت صادرات ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی و گل و گیاه از مازندران به آستراخان فراهم شده است.

فلاح گفت: محصولات تولیدی مازندران از کیفیت بالایی برای رقابت با محصولات داخلی روسیه برخوردار است و تمام تلاش ما افزایش روابط تجاری و اقتصادی در حوزه‌های گردشگری، دریایی، زراعی، کشاورزی و صنعتی میان مازندران و آستراخان روسیه است.

 

لزوم برقراری ارتباط پولی بین مازندران و آستراخان

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در سر راه دو استان مازندران و آستراخان قرار دارد، نبود ارتباط پولی است، گفت: باید مشکل را به طور جدی حل کنیم.

عبداله مهاجر ، با بیان اینکه در سال ۹۳ دو استاندار تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با رفع مشکلات آستراخان و مازندران امضا کردند، اظهار کرد: سؤالم به‌عنوان نماینده بخش خصوصی از استاندار آستراخان این است که چرا بعد از گذشت دو سال از تفاهم‌نامه اولیه تا کنون اتفاقی در خصوص توسعه صادرات نیفتاد.

وی با بیان اینکه معتقدم با توانایی که استاندار آستراخان دارد، می‌تواند با ورود جدی‌تری در رفع مشکلات توسعه تجارت اقدام کند، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت مازندران در تولید بسیاری از محصولات مورد نیاز استان آستراخان رفع این مشکل می‌تواند سبب توسعه دو استان شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تعرفه‌ای که برای بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران لحاظ کردند همانند تعرفه‌ای باشد که برای کشورهای دیگر لحاظ می‌شود، بیان کرد: در صورت لحاظ تعرفه مناسب می‌توانیم ورود بیشتری در حوزه صادرات و تجارت دو کشور داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه یکی از مشکلات دیگری که در سر راه دو استان قرار دارد نداشتن ارتباط پولی است، ادامه داد: باید مشکل را به طور جدی حل کنیم تا شاهد توسعه و رونق تولیدات باشیم.

مهاجر با اشاره به مزیت بندر آستراخان برای صادرات به روسیه، گفت: انتظار داریم گمرک و بندر آستراخان در رابطه با تسهیل صادرات مازندران اهتمام بیشتری داشته باشد تا صادرکنندگان با مشکل مواجه نشوند./

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *