رئیس اتاق بازرگانی مازندران در روسیه؛” آمادگی تأمین مرکبات مورد نیاز آستراخان از مازندران “

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در روسیه؛

آمادگی تأمین مرکبات مورد نیاز آستراخان از مازندران

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران از آمادگی این استان برای تأمین مرکبات مورد نیاز استان آستراخان روسیه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، غلامرضا عشریه در دیدار با معاون استاندار آستراخان روسیه اظهار داشت: برای توسعه بیشتر روابط اقتصادی میان مازندران و آستراخان زودتر از گروه اعزام شدم تا هماهنگی های لازم برای ارتباط بهتر صورت پذیرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با ابراز خرسندی از ثبت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان گفت: با همکاری مسئولان آستراخان ثبت سرای تجاری ایراینان در این استان انجام شد که با ایجاد این مرکز زمینه تسهیل روابط تجاری دو طرف فراهم می شود.

وی با اشاره به توانمندی مازندران در زمینه تولیدات مرکبات خاطر نشان کرد: این استان آمادگی دارد تا نیاز آستراخان به مرکبات را تأمین کند.

عشریه از ارتباط خوب بین بخش خصوصی مازندران و مسئولان دولتی خبر داد و گفت : مسئولان آستراخان نیز می توانند در این زمینه همکاری مناسبی با تجار ایرانی داشته باشند تا شاهد حضور تجار مازندران در کشور روسیه باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در جلسه ای که بین مدیران ارشد دو استان در استانداری آستراخان برگزار شد مشکلات مطرح و دو طرف وعده همکاری دادند تا برای رفع مشکلات اقدامات لازم صورت پذیرد.

اکبر سلطان‌پور یکی از فعالان بخش خصوصی در مازندران  نیز در این جلسه اعلام آمادگی کرد که زمینه ایجاد پرواز باری بین مازندران و آستراخان را فراهم می‌کند.

این سرمایه‌گذار بخش خصوصی گفت: آمادگی کامل با توافق طرفین نخستین پرواز باری از فرودگاه ساری به مقصد آستراخان را فراهم کنیم که ایجاد پرواز نیاز به فراهم کردن مقدمات اولیه از جانب دو طرف دارد.

وی تصریح کرد: با ایجاد پرواز باری دغدغه مسئولان دو استان برای جلوگیری از مواد فاسدشدنی رفع می‌شود، مشکل اساسی تنها بحث برگشت هواپیما است که نیاز است برای بار برگشت هواپیما برنامه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

سلطان‌پور خاطرنشان کرد: مسئولان دو استان نسبت به تامین بار برای برگشت هواپیما اقدام کند، اگر ظرفیت بار هواپیما تعیین نشود قیمت تمام شده برای کالای ایرانی افزایش پیدامی‌کند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *