رییس اتاق مازندران اعلام کرد: آمادگی مازندران برای خرید ماهانه ۵ هزار تن گوشت گوسفند از روسیه

رییس اتاق مازندران اعلام کرد:

آمادگی مازندران برای خرید ماهانه ۵ هزار تن گوشت گوسفند از روسیه

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران اعلام کرد که این استان آمادگی دارد ماهانه ۵ هزار تن گوشت گوسفندی را از روسیه خریداری کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، نشست ویدئو کنفرانسی مدیران اتاق بازرگانی مازندران و ولگاگراد و مسئولان مربوطه با هدف واردات گوشت گوسفندی از روسیه، برگزار شد.

در این نشست، دو نفر از تجار روسیه که در زمینه پرورش گوسفند و کشتارگاه دام فعالیت داشتند، از وضعیت کشتارگاهی و پرورش دام گفتند که یکی از آن ها در شرکت خود توانایی کشتار ۱۵ هزار رأس دام و دیگری نیز آمادگی تأمین ۲۵ تن گوشت گوسفند را در شبانه روز دارند.

باتوجه با اینکه مدیران کل دامپزشکی و پشتیبانی امور دام مازندران در این نشست حضور داشتند سؤالاتی درباره نحوه کشتار، سلامت دام، قیمت لاشه و گوسفند زنده و سن و کیفیت دام را عنوان کردند که طرف روس به آن ها پاسخ داد.

موضوع مهم در این دیدار راجع به گوشت مورد نیاز برای طرف ایرانی بود که دو شرکتِ حاضر در نشست توانایی تأمین آن را نداشتند و طرف روس متقاعد شد که مجموعأ چهار شرکت خود که در تأمین و کشتار گوشت حلال فعالیت دارند را برای جواب دادن به درخواست اتاق بازرگانی مازندران گرد هم بیاورد و پیش از آن نیز این شرکت ها قیمت نهایی لاشه و گوسفند زنده را اعلام کنند.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه شرکت های اعلام شده از سوی طرف روسی گواهی صادرات از ایران را دارند، آن را یک قدم رو به جلو عنوان کرد که مسیر توافق را تسهیل می کند.

عبداله مهاجر دارابی با اعلام اینکه درخواست ما بیشتر بر خرید گوسفند زنده است و با این حال اگر در کنار آن به قیمت مناسب برای لاشه گوسفند نیز برسیم، خوب است، افزود: تأکید ما بر سلامت و کیفیت و قیمتی است که برای دو طرف به صرفه باشد.

وی اعلام کرد: مازندران آمادگی دارد که در نوبت اول، ۵ هزار تن گوشت گوسفند از روسیه خریداری کند و اگر در قیمت به توافق رسیدیم و توانایی تأمین این میزان درخواست برای طرف روس فعلأ میسر نبود، تأمین حداقل ۲ هزار تن را باید داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران درباره قیمتی که در نشست ویدئو کنفرانس اعلام شد، گفت: این عدد با قیمتی که اکنون گوشت گوسفند در کشور ما خرید و فروش می شود همخوانی ندارد و متضرر می شویم، ضمن آنکه مازندران می تواند با قیمت نازل تر از آنچه طرف روس اعلام کرده است، از قزاقستان و گرجستان گوشت گوسفند یا گوسفند زنده وارد کند.

مهاجر دارابی در پایان از رییس اتاق بازرگانی ولگاگراد روسیه و اعضای حاضر در نشست ویدئو کنفرانس قدردانی و اظهار کرد: منتظر نتیجه نشست با اعلام قیمت نهایی در خصوص درخواست اتاق بازرگانی مازندران هستیم تا در مرحله بعد برای اعزام ناظر شرعی و خرید سفارشات اقدام شود./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *