رییس اتاق بازرگانی مازندران: صادرات نباید لحظه‌ای متوقف بماند

رییس اتاق بازرگانی مازندران:

صادرات نباید لحظه‌ای متوقف بماند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: صادرات برای ما یک اصل است و نباید لحظه‌ای روی زمین بماند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران نشست بررسی امکانات و ظرفیت های دریایی استان در حوزه صادرات با حضور رییس اتاق بازرگانی، تعدادی از مسوولان و صادرکنندگان مربوطه مازندران در سالن جلسات اتاق برگزار شد.

عبداله مهاجر دارابی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی یکی از راه ها و ظرفیت های بی نظیری است که مازندران می تواند باتوجه به ارتباطات مناسب با کشورهای حوزه خزر، از آن بهترین استفاده را ببرد، بر ضرورت حمایت حداکثری مسوولان مربوطه در جهت رفع موانع زیرساختی تأکید کرد.

وی با اشاره به افزایش هزینه های حمل و نقل دریایی و اینکه باید ببینیم که چه داریم، چه می خواهیم و چطور با مدیریت هزینه ای می توانیم قیمت را پایین بیاوریم، خاطرنشان کرد: اکنون اگر صادراتی صورت می گیرد؛ هر صادر کننده ای با ظرفیت و توانمندی خود از هر طریقی که توانسته، انجام داده و حتی خسارت‌های را نیز متحمل شده است.

رییس اتاق بازرگانی مازندران اعلام کرد: چیزی که سال گذشته به هر صورتی از استان خارج شده بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار بوده، اما براساس گزارش گمرک، آنچه از مجاری قانونی از استان صادر شده، ۲۷۰ میلیون دلار است.

این مسوول ادامه داد: علت آنچه پیش آمده، نداشتن زیرساخت ها ، و امکانات و گرفتاری های دیگری است که داریم، و یکی از آن ها در حوزه حمل و نقل است که اگر قیمت در این بخش واقعی شود، بسیاری از مشکلات حل می شود.

مهاجر دارابی با اشاره به مشکلاتی که کشتیرانی خزر دارد و مشکلاتی که برای صادرکنندگان ایجاد کرده است، گفت: اگر کشتیرانی خزر ظرفیت حمل و نقلی ندارد اعلام کند، حرف بخش خصوصی این است که “صادرات” اصل است و نباید لحظه‌ای روی زمین بماند.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی مشاور سه قوه است و پیشنهادات خود را ارائه می دهد، افزود: بخش دریایی یک ظرفیت مهم صادراتی است، در این جنگ اقتصادی همه ما در بخش دولتی و خصوصی باید پل شویم که صادرات صورت بگیرد، ولی با بخشنامه های روز به روز و مختلف که نمی شود کار را پیش برد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران همچنین ظرفیت بنادر مازندران را در حمل و نقل دریایی مهم دانست و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی، کشتی رانی، گمرک، وزارت راه و شهرسازی، استانداری مازندران و سایر مجموعه های دخیل در حوزه زیرساختی صادرات باید برای بخش خصوصی که در این شرایط دشوار، جهاد اقتصادی دارد، راه تجارت را تسهیل کنند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *