رییس اتاق بازرگانی مازندران در گفتگو با واحد خبر اتاق : روابط اقتصادی مازندران و ولگاگراد توسعه می یابد

رییس اتاق بازرگانی مازندران در گفتگو با واحد خبر اتاق :

روابط اقتصادی مازندران و ولگاگراد توسعه می یابد

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران از توسعه روابط اقتصادی این استان با ولگاگراد روسیه خبرداد.

عبداله مهاجر درگفت‌وگو با واحد خبر اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به سفر اخیر هیأت اقتصادی از این اتاق به استان ولگاگراد فدراسیون روسیه، گفت: مازندران ظرفیت بسیار بالایی از نظر جغرافیایی و منابع خاکی و طبیعی دارد که برای کشورهای همسایه یک فرصت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان ولگاگراد روسیه شباهت‌های بسیاری از لحاظ جغرافیایی با مازندران دارد، افزود:  ولگاگراد قطب کشاورزی روسیه به حساب می‌آید و یکی از سززمین‌های بسیار حاصل خیز اروپایی است، دارای ۲میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و وسعت آن ۵برابر مازندران است و خاکی مستعد کشاورزی دارد از این رو می‌تواند پایلوت اقتصادی مناسبی برای استان ما باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در تشریح برنامه‌های سفر اخیر، اظهار کرد: دیدارهایی با بازرگانان ، استاندار و معاونان استاندار ولگاگراد روسیه داشتیم که دستاوردهای بسیاری داشت.

مهاجر از امضای یادداشت تفاهم با  دانشگاه کشاورزی ولگاگراد خبر داد و تصریح کرد: چون دو استان در بخش کشاورزی مستعد و فعال هستند، می توان تعاملات بسیاری از نظر اقتصادی و علمی، پژوهشی دو طرف برقرار کرد.

وی در پایان با تأکید بر استفاده بخش خصوصی از فرصت‌های صادراتی، خاطرنشان کرد: باید موانع سر راه صادرات به روسیه برداشته شود و تعرفه‌های اقتصادی بین دو کشور کاهش یابد که بسیار پیگیر آن هستیم.

شایان ذکر است، در ۵ ماهه نخست امسال حدود ۲۰۰ میلیون کالا به ارزش بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از استان مازندران به فدراسیون روسیه صادر شده است./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *