رییس اتاق بازرگانی مازندران؛ ” تنظیم روابط دولت وبخش خصوصی الزام توسعه کشاورزی است “

رییس اتاق بازرگانی مازندران؛

تنظیم روابط دولت وبخش خصوصی الزام توسعه کشاورزی است

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: یکی از مهمترین الزامات توسعه کشاورزی هر کشور تنظیم روابط دولت با بخش خصوصی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبدا.. مهاجر در نشست مشترک هیأت رسمی جمهوری قرقیزستان با مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران بنگاه های اقتصادی، تشکل ها و فعالین اقتصادی در سالن همایش اتاق بازرگانی با بیان اینکه راهکار اتاق بازرگانی گشودن درب های بازارهای خارجی است، اظهارداشت: اتاق بازرگانی همواره در خصوص توسعه اقتصادی و افزایش تولید درآمد بخش خصوصی تلاش کرده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران با دارا بودن توانمندی های بالقوه توانایی ورود به بازارهای جهانی در حوزه های مختلف را دارد، افزود: در بخش صنعت و معدن در حوزه های خودرو سازی، قطعه سازی، فولاد، سیمان، سوله سازی، کشتی سازی، لبنیات و صنایع تبدیلی مازندران فعالیت دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه مازندران در تولید انواع مواد معدنی جزو استان های برتر در کشور است، اذعان داشت: استان مازندران با دارا بودن شرایط اقلیمی خوب و مطلوب و خاک حاصلخیز در بخش کشاورزی گام های خوبی برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: مازندران در تولید گیاهان تزیینی، آپارتمانی، گوشت سفید، مرغ، جوجه یکروزه، ماهیان گرم آبی، سردابی و تولید قزل آلا دارای رتبه برتر کشور است.

مهاجر به اولویت های سرمایه گذاری در بخش تولید بذر و نهال مرغوب، صنایع تبدیلی، ایجاد پایانه های اقتصادی و وارداتی کشاورزی، دام، طیور، آبزیان، توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل جابجایی محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: در بخش شیلات پرورش ماهیان خاویاری در اراضی شالیزاری کم بازده و پرورش ماهیان سردابی و گرم آبی از قابلیت های استان در صادرات است.

وی به قابلیت های استان در بخش گردشگری اشاره و تصریح کرد: مازندران قابلیت سرمایه گذاری در گردشگری، ورزشی و دریایی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه صنایع دستی این استان از حوزه های مطرح در کشور است، گفت: سه راه ارتباطی به پایتخت، سه فرودگاه و سه بندر در این استان وجود دارد.

مهاجر با بیان اینکه عمده محصولات صادراتی مازندران محصولات کشاورزی، زراعی، مواد معدنی، مصنوعات چوبی، مرکبات، لبنی و گل و گیاه است.

وی اذعان داشت: مجموعه استانی و اقتصادی استان آمادگی لازم برای همکاری فی مابین در حوزه اقتصادی را دارد.

سرمایه گذاران مازنی علاقمند به سرمایه گذاری در قرقیزستان هستند

 

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه سرمایه گذاران استان علاقه مند به سرمایه گذاری در قرقیزستان هستند، گفت: ایجاد هر گونه سرمایه گذاری ایجاد بستر مناسب توسط دولت قرقیزستان است.

غلامرضا عشریه نیز در این نشست با اشاره به اینکه صنعت پلیمری از جمله صنعتی است که مواد تولیدی خود را به کشورهای منطقه صادر می کند، اظهارداشت: مازندران در حوزه دام و طیور از قابلیت های خوبی برخوردار است و پرورش شتر مرغ چند سالی است که در استان راه اندازی شده است.

وی خواستار پیگیری اختصاص ۵۰ میلیون دلار تسهیلات خط اعتباری ایران جهت توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور شد و افزود: مسافت بسیار ایران و قرقیزستان و نبود خط پروازی مستقیم از مشکلات سرمایه گذاران اعلام شد.

همچنین رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان اینکه مازندران قابلیت و توانایی خوبی در حوزه های مختلف دارد، اذعان داشت: اراده دولت ها می تواند تفکرات سرمایه گذاری را عملیاتی کند.

شمسعلی هادی زاده معلم با بیان اینکه با تفاهم نامه و دید و بازدید به خروجی مطلوب نخواهیم رسید، تصریح کرد: باید تعریف درستی از پروژه ها داشته باشیم تا بتوانیم به صورت پلکانی این ارتباطات را گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد زیرساخت ها در کشور قرقیزستان ضعیف است که این موانع باید برطرف شود./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *