رئیس اتاق مازندران: صادرکنندگان مازندران ۲۸ آذرماه تجلیل می شوند

رئیس اتاق مازندران:

صادرکنندگان مازندران ۲۸ آذرماه تجلیل می شوند

رئیس اتاق بازرگانی مازندران از برگزاری همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر این استان ۲۸ آذرماه در ساری خبرداد.

عبداله مهاجر دارابی در گفتگو پایگاه خبری اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار داشت: پس از چندین سال پیگیری و با حمایت دولت، ایران به جمع کشورهای اوراسیا شامل روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و آذربایجان پیوست.

وی افزود: این منطقه حدود ۲۰۰ میلیون جمعیت دارد و مازندران با ظرفیت های بسیار بالایی که در تولید کالاهای مورد نیاز کشورهای هدف دارد باید از این فرصت بزرگ استفاده کند زیرا
سال های سال منتظر چنین رویداد مهم اقتصادی بودیم.

 

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: به دلیل قابلیت های مهمی که در این استان وجود دارد پیگیر استقرار دبیرخانه اوراسیا در اتاق هستیم که با نظر مثبت وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر معین استان یعنی آقای اردکانیان قرار گرفته است که نویدبخش خوبی برای سال های پیش رو است.

مهاجر دارابی با اشاره به دیدار اخیر بخش خصوصی کشور با مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان هم حمایت خوب و هم نصایح ارزشمندی برای بخش خصوصی داشتند و هم بطور جدی به دولت دستور دادند که مشکلات بخش خصوصی را حل کنند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب با ورود جدی به بخش خصوصی به دولت تکلیف کردند که فضای کسب و کار را جدی بگیرد و اشاره داشتند که در گذشته اصل ۴۴ به درستی عمل نشد و یک خسران بوده است، لذا دستور دادند این اصل واقعا پیگیری شود و دولت اصلا در برابر بخش خصوصی قرار نگیرد.

رئیس اتاق مازندران گفت: اگر دولت فرمایشات رهبری را که فصل الخطاب است انجام دهد بسیاری از مشکلات حل می شود و شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی رونق کسب و کار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات بوده است و شرایط برای برگزاری همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر در این روز فراهم نشده است، اظهار داشت: این همایش با هماهنگی های صورت گرفته، در ۲۸ آذرماه در استان برگزار خواهد شد.

 

مهاجر دارابی گفت: صادرکنندگان با همه مشکلات و مشقات در این شرایط سخت اقتصادی کار می کنند و سربازان واقعی اقتصادی هستند، رهبر انقلاب نیز فعالان بخش خصوصی را فرماندهان حوزه اقتصادی توصیف کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *