رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق: ” صنعت دام در مازندران مورد کم توجهی قرار گرفته است “

رئیس کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق:

صنعت دام در مازندران مورد کم توجهی قرار گرفته است

 

رئیس کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران گفت: صنعت دام به عنوان صنعت پایه مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، صابر کاظمی در جلسه کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در سالن کنفرانس اتاق با با موضوع بررسی مشکلات دامی استان مازندران با اشاره به اینکه صنعت دام صنعت پایه است، افزود: متاسفانه توجه جدی به آن نمی شود و کم توجهی به صنعت دام درحالی است که باید به صنایع پایه بیشتر توجه و مشکلات فراروی آن برطرف شود.

وی معرفی کارگروه را برای رفع مشکلات فراروی بخش دام و دامداری مهم برشمرد و گفت: باید بتوانیم این صنعت مادر را که بسیاری از اشتغال ها به آن وابسته است توسعه دهیم.

کاظمی اظهارداشت: باید کارگروهی از اعضای اتحادیه، اساتید دانشگاه و دامداران نمونه و مسئولان حوزه دام برای رفع مشکلات این حوزه در مازندران تشکیل شود.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران اذعان داشت: اگر دام جایگاه خود را از دست دهد صنایع وابسته به دام که برای دولت نیز اهمیت دارد دچار بحران می شود.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه دام وجود قوانین دست و پا گیر است و باید با اصلاحات، موانع قانونی را از میان برداشت.

وی با بیان اینکه خودساخته‌‎ها بهتر ماندگاری دارند و پایدارتر هستند، افزود: می خواهیم یک صنعت دامداری خودساخته داشته باشیم و همه مشکلات آن را بتوانیم خود مرتفع کنیم.

کاظمی با بیان اینکه اتحادیه دامداران نباید وابسته به فردی باشند، تاکید کرد: اگر کشاورزی بخواهد وابسته و بی اهمیت تلقی شود فاتحه کشور خوانده است چون بسیاری از مراکز اقتصادی تابعه خود را دچار اشکال می کند. /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *