رئیس اتاق بازرگانی مازندران: ” شورای گفتگو مهمترین راهکار برای رفع مشکلات تولیدی است “

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

شورای گفتگو مهمترین راهکار برای رفع مشکلات تولیدی است

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را مهمترین راهکار برای رفع مشکلات تولیدی و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: همه بخش های تولیدی با مشکل مواجه هستند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر در جلسه کمیته تخصصی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران در سالن کنقرانس اتاق با بیان اینکه با تعامل و همفکری مشکلات حل شدنی است، افزود: در همه بخش ها به ویژه صنعت، معدن، کشاورزی، صادرات و واردات با مشکل مواجه هستیم که باید راهکارهای مناسبی برای برون رفت از این مشکلات ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه باید از راه های قانونی اطلاع داشته باشیم، تصریح کرد: مشکل عدیده بخش کسب و کار، موضوع دارایی و مالیات بر ارزش افزوده است که باید این امر مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران با اشاره به اینکه دولت عزم خود را جزم کرد تا به بخش کسب و کار کمک کند، افزود: تامین اجتماعی، مالیات و سرمایه در گردش سه نقطه کلیدی بخش خصوصی هستند که باید در دستور کار قرار گیرد.

مهاجر با اشاره به اینکه به جد به دنبال آموزش دانش مجموعه در سطح استان هستیم، گفت: با توجه به شعار سال جاری مقام معظم رهبری دولت و ملت، همدلی و همزبانی، می توانیم به صورت واحد برای رفع مشکلات بخش خصوصی گام های موثری برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران سرمایه در گردش برای تولید در بخش خصوصی را مهم و عمده ترین مشکل در صادرات را حمل و نقل، منابع مالی و مشکلات گمرکی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بانک ها نگاه خوبی به بخش خصوصی ندارند، افزود: اگر حمایتی از بخش خصوصی انجام شود همه را به یک چشم می بینند.

همچنین نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان مازندران هم در این جلسه با اشاره به اینکه مدیری از بخش دولتی در این شورا باید حضور داشته باشد، اظهارداشت: نبود حضور مدیر دولتی موجب ایجاد مشکلات بسیاری در بخش صنعت و تولید شده است.

احمد اصغری با اعلام این مطلب افزود: انجام هر کاری بدون سرمایه در گردش معنایی نخواهد داشت و موتور محرکه هر کارخانه ای بدون سرمایه در گردش خاموش خواهد شد.

همچنین رئیس اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه قانون مشکلی ندارد بلکه مجریان اجرایی، قانون را خوب اجرا نمی کنند، گفت: وجود بروکراسی اداری سنگین یکی از مهمترین مشکلات حوزه تولید و جامعه است.

محمد علی شعبانی با اشاره به اینکه امور مالیاتی از قانون تعاون و تأمین اجتماعی هیچ اطلاعاتی ندارند، تصریح کرد: با برطرف شدن مشکلات اداری زمینه های فساد در استان نیز برچیده  می شود./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *