در کمیسیون کشاورزی اتاق مطرح شد: ضرورت بروز شدن صنایع طیور برای رونق تولید

در کمیسیون کشاورزی اتاق مطرح شد:
ضرورت بروز شدن صنایع طیور برای رونق تولید

صنعت طیور مازندران در کشور و منطقه و جهان حرف های زیادی برای گفتن دارد، اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی دارد، این صنعت برای رونق تولید و افزایش کیفی محصولات، نیازمند به‌روز شدن است و برخی از واحدها باید خود را به شرایط استاندارد برسانند.

به گزارش پایگاه خبری اتاق مازندران، دومین کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در سال جاری، با موضوع “هم اندیشی در خصوص پیشرفت و ارتقای صنعت خوراک دام، طیور، آبزیان و بررسی موانع و مشکلات مربوطه” برگزار شد.
در این نشست، رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق، با بیان اینکه ظرفیت های خوبی را در صنعت دام و طیور استان داشتیم که امروز برخی از آن ها فعالیت ندارند و یا رها شده‌اند، گفت: باید این میزان کارخانجات باقیمانده را حفظ و از ظرفیتهای خالی آن برای افزایش اشتغال و تولید استفاده کنیم.
امیر میران آملی با اشاره به مشکلاتی که امروز در بخش تولید داریم؛ مهمترین دغدغه را خام فروشی محصولات عنوان و تاکید کرد که باید دستگاه ها و تجهیزات موجود ارتقا یافته و از توان و دانش به روز بهره بگیریم.
وی ادامه داد: اکنون زمانی است که با تحریم ها و مسائل ارزی مواجهیم که در واقع جنگ اقتصادی است، در این شرایط باید با هم افزایی، تعامل، درک متقابل و کنار هم قرار دادن ظرفیت ها و تجهیزات و منابع، راهکار مناسبی را انتخاب کنیم.
رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق مازندران، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را فرصتی دانست که در آن مسائل و دغدغه های بخش خصوصی عنوان و از دولت، تسهیل شرایط تقاضا می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه در صنعت طیور، ایران کشوری است که در کنار ۷ کشور دیگر دنیا مرغ لاین تولید می کند و ما در خاومیانه بی رقیب هستیم، افزود: این ظرفیت مهمی است که باید حفظ شود و اگر مشکلاتی که می تواند منجر به نابودی نژاد مرغ لاین شود را رفع نکنیم؛ صنعت طیور دستخوش آسیب جدی خواهد شد که هم اکنون نیز به یکی از دغدغه های مهم صاحبان این صنعت تبدیل شده است.
میران آملی همچنین با اشاره به نوسانات قیمت مرغ، آن را برای صنعت طیور اتفاق خوشایندی ندانست و گفت: این شرایط نیز باید با توجه به هزینه هایی که تولیدکنندگان دارند به سامان برسد و به سود تولید کننده و رضایت مصرف کننده باشد.
محمد چلنگری نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز در این جلسه در سخنانی با بیان اینکه با توجه به صادرات مرغ، باید بخش تولید، سلامت و کیفیت مرغ تولیدی بیش از گذشته مورد توجه شود، اظهار داشت: خوراک طیور اگرچه با افزایش هزینه مواجه است اما باید استاندارد و سالم باشد.
وی با بیان اینکه تمامی کارخانجات دان و طیور باید مجهز به آزمایشگاه باشند و این امری ضروری و واضح است، افزود: علاوه بر آن نیازمند ماشین آلات مدرن و به روز هستیم که در استان از این دست تجهیرات، بسیار داریم و در کشور و منطقه حرفی برای گفتن دارند.
نایب رئیس اتاق همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به خوبی به موضوع تهدید امنیت غذایی و اقتصادی اشاره داشتند؛ نامگذاری سالهای اخیر در حوزه اقتصاد، رونق تولید و ایجاد اشتغال را مورد تاکید قرار دادند، اظهار داشت: از اینرو در شرایط سخت اقتصادی باید دست به دست هم دهیم و توجه خود به حوزه تولید پایدار و رونق تولید را بیشتر کنیم.
در این نشست با عنایت به تاثیر مهمی که صنعت طیور در امنیت غذایی دارد؛ تاکید شد که نسبت به مدرن کردن تجهیزات خود اهتمام داشته باشد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *