در نشست با استاندار عنوان شد: ” اخلاق نیاز توسعه است/ بستر ایجاد سرای تجاری در آستراخان فراهم شد “

در نشست با استاندار عنوان شد:

اخلاق نیاز توسعه است/ بستر ایجاد سرای تجاری در آستراخان فراهم شد

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به شعار تحول گرایان اخلاق و توسعه این دوره از هیأت نمایندگان گفت: برای تحول در حوزه اقتصاد باید به اخلاق توجه شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر در نشست نوروزی اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی با استاندار مازندران، با قدردانی از تلاش ها و زحمات استاندار گفت: اگر حمایت از بخش خصوصی و اقتصادی استان نبود، شاهداتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد نبودیم.

نقش آفرینی دولت در همدلی و همزبانی

وی با اشاره به شعار سال جاری دولت، ملت، همدلی وهمزبانی عنوان کرد: دولت کریمه تدبیر و امید از پیش نیز در زمینه همدلی و همزبانی نقش آفرینی کرده است و نگاه در دولت بر این است که منویات مقام معظم رهبری بواقع اجرایی شود.

مهاجر از بخش خصوصی به عنوان بازوان دستگاه های اجرایی یاد کرد و گفت: امیدواریم در سال جاری با حمایت ویژه دولت و مسئولان استان گام های خوبی در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد برداریم.  

وی با اشاره به شرکت ۳۹داوطلب در انتخابات اتاق بازرگانی با بیان اینکه جایگاه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بسیار بالاست گفت: برای توسعه امور باید برنامه داشته و اگر قرار است موفق باشیم باید برنامه محور باشیم.

وی با اشاره به شعار تحول گرایان اخلاق و توسعه، عنوان کرد: اگر به اخلاق توجه شود، بسیاری از مشکلات رفع می شود و تکلیف ما با این شعار خدمت به مردم است.

مهاجر، با تأکید بر اینکه پارلمان بخش خصوصی با همدلی و همزبانی در خدمت توسعه استان است یادآور شد: تمام اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی برای توسعه استان همدل و همزبان هستند و همگرایی را بین اعضا پیاده کرده یم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه ما نمایندگان بخش خصوصی سرباز مقام معظم رهبری و سرباز نظام هستیم گفت: مجموعه اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه سعی دارد با حمایت استاندار برای توسعه اقتصاد استان نقش آفرینی کند.

وی به آمار صادرات و واردات در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: اگر قرار است صادرات توسعه یابد باید موانع و مشکلات را رفع کنیم زیرا بخش خصوصی به عنوان سربازان اقتصادی می توانند در توسعه اقتصاد نقش آفرینی کنند.

مهاجر خواهان رفع موانع و تعریف برنامه برای توسعه صادرات شد.

 

بستر برای سرای تجاری در آستاراخان فراهم شد

 

رئیس دوره پنجم اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران نیز، با بیان اینکه،  بستر برای ایجاد سرای تجاری در آستراخان روسیه فراهم شده است گفت: استاندار نگاه به توسعه را توجه به بخش خصوصی می داند و از این بخش حمایت کرده است.

غلامرضا عشریه  با اشاره به دو سفر اخیر هیأت اقتصادی مازندران به قرقیزستان و روسیه گفت: هدف ما بازار بزرگ روسیه است و همه آمادگی را برای توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی داریم و در این راستا،  بستر برای ایجاد سرای تجاری مهیاست و شرکتی در این زمینه ثبت شده است و امیدواریم این سرا زودتر راه اندازی شود.

عشریه به انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی محور توسعه، اقتصادی و صادرات استان به شمار می رود و برای تحقق اهداف همدل و همزبان هستند.

وی با بیان اینکه استاندار مازندران بخش خصوصی را می شناسد، گفت: اگر امروز در جهان اتفاقی رخ می دهد ناشی از آن است که اتاق بازرگانی و بخش خصوصی محور قرار دارد و این الگو در استان مازندران در حال پیاده شدن است.

رئیس دوره پنجم اتاق بازرگانی مازندران از تلاش ها و حمایت های استاندار مازندران ازبخش خصوصی قدردانی کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها برای توسعه امور استفاده شود و مدیران نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

شمسعلی هادیزاده معلم عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران هم در این نشست با اشاره به تجربه استاندار در بخش خصوص و دولت، گفت: جمع ?? نفره اتاق بازرگانی مازندران می تواند مشاور خوبی برای سه قوه در استان باشد.

وی تمامیت خواهی بخش خصوصی و دولتی را از جمله موانع و مشکلات بیان کرد و گفت: مازندران به صنعت و کشاورزی نیاز دارد و باید به هر دو بخش توجه شود و باید جایگاه کریدور بودن مازندران نیز حفظ شود.

هادیزاده معلم، کشاورزی، گردشگری، وجود فارغ التحصیلان، صنعت و کریدور بودن را از قابلیت های مازندران بیان کرد و خواهان توجه به این ظرفیت ها شد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *