در سفر هیأت اقتصادی قرقیزستان به مازندران صورت گرفت: ” انعقاد تفاهم نامه همکاری اقتصادی، تجاری مازندران و ایسیکول قرقیزستان “

در سفر هیأت اقتصادی قرقیزستان به مازندران صورت گرفت:

انعقاد تفاهم نامه همکاری اقتصادی، تجاری مازندران و ایسیکول قرقیزستان

 

تفاهم نامه همکاری اقتصادی، تجاری و صنعتی مسئولان مازندران و ایسیکول قرقیزستان در حاشیه سفر هیأت قرقیزی در مازندران صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، به منظور تحکیم و توسعه مناسبات اقتصادی با هدف ارتقای مراودات تجاری و صنعتی میان اتاق بازرگانی مازندران و اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان استان ایسیکول جمهوری قرقیزستان و استفاده از ظرفیت‌ها، تفاهم نامه ای به امضای عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران و سافیتبایف جیرقال بیک رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان قرقیزستان منعقد شد.

بر اساس این تفاهم نامه مقررر شد نمایشگاه‌های تخصصی از توانمندی‌های دو طرف در استان‌های مازندران و ایسیکول قرقیزستان با حمایت‌های دو طرف صورت گیرد.

توافق شد همکاری‌های اقتصادی و تجاری در خصوص رفع موانع و مشکلات با ایجاد کمیته‌های مشترک تداوم و جهت کمک به توسعه روابط اقتصادی در صورت بروز مشکل تجار دو طرف، طرفین به عنوان داور و حکم به موضوع رسیدگی کنند.

در این نشست مقرر شد پذیرش و اعزام هیأت‌های تجاری و اقتصادی فی مابین و برقراری شرایط مقتضی در انجام ملاقات‌هی موثر تجاری و پیگییری در تسهیل صدور روادید انجام شود.

دو طرف ضمن رعایت الزامات قانونی از گسترش روابط در حوزه خدمات فنی و مهندسی، صنعتی، صنایع غذایی، دام و طیور، گردشگری، دانش بنیان، سرمایه‌گذاری، کشاورزی، شیلاب و آبزیان حمایت خواهند کرد.

طرفین در خصوص تسهیل مراودات تجاری و صادرات و واردات کالاها و اعلام شرایط و مقررات گمرکی مساعدت می‌کنند.

دو طرف توافق کردند در خصوص مسائل بیمه ای، بانکی و اعتبارسنجی بازرگانان حمایت‌های لازم معمول دارند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *