در دیدار با استاندار مازندران صورت گرفت؛ ” استقبال استاندار آستراخان از برگزاری نمایشگاه‌ دستاوردهای تجاری مازندران “

در دیدار با استاندار مازندران صورت گرفت؛

 

استقبال استاندار آستراخان از برگزاری نمایشگاه‌ دستاوردهای تجاری مازندران

 

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تجاری مازندران و آستراخان در دیدار استانداران دوطرف مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، استاندار آستراخان در دیدار با استاندار مازندران اظهار داشت: مردم مازندران مهمان نواز هستند و این موضوع در تور اتومبیلرانی به دلیل استقبالی که مردم شهر شما از ورزشکاران ما داشتند قابل تقدیر است.

الکساندر ژیلکین با بیان اینکه در حال حاضر زمینه مناسب برای همکاری دو جانبه فراهم است ادامه داد: محصولات کشاورزی و ورود کالاهای ایرانی به بازار روسیه در وضعیت مطلوب قرار دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای صادارت مصالح ساختمانی از مازندران را پیگیری خواهیم کرد و مسئله برقراری ارتباطات هوایی و پرواز مستقیم که بسیار مهم است و برنامه اجرایی این موضوع دردستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار آستراخان روسیه اضافه کرد: ما قادر هستیم در دیگر زمینه ها از جمله ایجاد موسسات مشترک، ایجادسرای تجاری ایرانی و همکاری در حوزه انسانی ، برنامه تبادل مبادلات رسانه ای را در دستور کار قرار دهیم .

وی بیان داشت: در چهارچوب بازدید و اقامت نیاز است که موانع و مشکلات بیشتر مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: بنادر آستراخان آمادگی دارند تا برای تخلیه زود هنگام محصولات فاسد شدنی مازندران هماهنگی لازم را صورت دهند.

ژیلکین با اشاره به اینکه آستراخان به محصولات لبنی مازندران نیاز دارد، افزود: این توافقنامه میان ایران و روسیه از لحاظ محصولات لبنی در حال تهیه است، مجوز و بخشنامه‌های در این زمینه تهیه شده است.

استاندار آستراخان نیز تاکید کرد: موارد مطرح مهم است و برای رفع مشکلات برنامه زمان بندی هفتگی در دستور کار قرارگیرد و بنده نیز این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.

وی درباره مشکلات مرزبانی نیز گفت: اتاق بازرگانی موارد را اعلام تا نسبت به بررسی موضوع اقدام شود و در سال جاری نیز زمینه تبادل گردشگر نیز فراهم شود.

ژیلکین بیان داشت: عشریه رییس اتاق بازرگانی مازندران در این چهار روز که زودتر از هیأت به آستراخان آمده بود برای ثبت شرکت اقدام کرد، در بخش کشاورزی مازندران ملاقات جداگانه باید برگزار شود و نیازمند همکاری در این بخش در همه رشته‌های کشاورزی هستیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: معاونی را به عنوان رسیدگی به رفع مشکلات کاری انتخاب کردیم تا مشکلات و موارد رفع کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات مرزبانی را بررسی و نسبت به رفع موانع اقدام خواهیم کرد و مشکلات مربوط به ویزا را به صورت جدی پیگیری می کنم و توسعه ارتباط با ایران و هند مورد بحث قرار می گیرد. /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *