در جلسه کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی مازندران صورت گرفت: معرفی طرح اعتباری ویژه تولید توسط بانک صادرات و تأکید بر ورود شرکت های معتبر به بازار سرمایه

 

در جلسه کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی مازندران صورت گرفت:

معرفی طرح اعتباری ویژه تولید توسط بانک صادرات و تأکید بر ورود شرکت های معتبر به بازار سرمایه

طرح طراوت بانک صادرات یک طرح اعتباری ویژه تولید است که در جهت تأمین نقدینگی واحد‌های تولیدی و تأمین سرمایه در گردش کمک کننده است، تولیدکنندگان می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند و این فرصت، دروازه ای باشد برای ورود واحد‌های معتبر به بازار سرمایه.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، کمیسیون تخصصی بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، به ریاست غلام عسکر بهزاد با موضوع بورس و ورود به آن با حضور تعدادی از نمایندگان دستگاههای مربوطه استان برگزار شد.

در این نشست، رییس کمیسیون تخصصی بازار پول و سرمایه عنوان کرد که اغلب تولیدکنندگان ما از ورود به بورس واهمه دارند و بخشی از آن به دلیل عدم آگاهی و یا عدم اعتماد به بازار سرمایه است.

غلام عسکر بهزاد با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ شرکت معتبر با توان مالی بالا در استان داریم اما وارد بورس نشده اند، گفت: برگزاری این جلسات می تواند هم به سوالات و ابهامات آنها پاسخ بدهد و هم انگیزه ایجاد کند.

بانک صادرات به جای تملیک واحدها، مصالحه می کند

در ادامه، مدیر شعب بانک صادرات مازندران با اشاره به طرحهای کمک کننده به بخش تولید توسط این بانک، اظهار داشت: بیشتر مشتریان ما در بخش تولید از طرح طراوت استفاده می کنند، شرکت کاله یکی از آنهاست و تمامی شرکت‌هایی که اتاق مازندران معرفی کرده است یک ریال بدهی به بانک ندارند و پرداختی آنها به روز است.

وحید نصیری با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح طراوت پرداخت شده است، افزود: امسال نیز ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر توسط بانک صادرات در قالب طرح “طراوت یک” که مختص سرمایه در گردش است، در نظر گرفته شد.(طراوت دو سرمایه ثابت است که هنوز عملیاتی نشد)

وی ادامه داد: مازندران سومین استان برتر در زمینه مراودات بانکی است(بانک صادرات)، و در زمینه تملیکی واحدها نیز، سال گذشته حتی یک واحد را تملیکی نکردیم بلکه شعار ما تنها مصالحه است.

آمادگی بانک صادرات برای به چرخش درآوردن فعالیت ۲۱ واحد تملیکی

مدیر شعب بانک صادرات مازندران گفت: ۲۱ واحد تولیدی از سنوات گذشته داریم که اگر اتاق مازندران آمادگی داشته باشد می توانیم با مدیران واحدها بنشینیم و در جهت احیا و به چرخش در آمدن فعالیت آنها قدم برداریم.

نصیری اعلام کرد: اگر اتاق مازندران طرح حمایتی دارد که بانک صادرات به عنوان تأمین کننده سرمایه باشد، این آمادگی وجود دارد که آن را عملیاتی کند.

وی طرح طراوت را برای واحد‌های تولیدی، فروشندگان مواد اولیه به واحد‌های تولیدی، بانکداران و خریداران عمده محصولات واحد‌های تولیدی و خرده فروشان و مصرف کنندگان نهایی محصولات تولیدی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، مناسب دانست.

مدیر شعب بانک صادرات مازندران یکی از اشکالات در واحد‌های تولیدی را در این دانست که مالکیت از مدیریت جدا نیست و مدیر مالی خوبی ندارند. لذا بانک صادرات برای پرداخت تسهیلات ابتدا نشستی رو در رو با مدیر و مسوول مالی واحدها برگزار و نقاط ضعف و قوت و چالشها را بیان می کند.

در این نشست تخصصی، با اشاره به وجود ۱۹۰ واحد تولیدی ۵۰ اشتغال به بالا در مازندران، استفاده این واحدها از طرحهای حمایتی بانک صادرات را فرصت مناسبی برای توسعه آنها دانستند، همچنین تأکید شد که تعداد شرکتهای بورسی مازندران افزایش یابد.

شرکت های بهپاک، سیمان مازندران، نوش مازندران و حفاری شمال، از شرکت های موفق بورسی در این استان هستند./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *