” تشکیل کمیته ویژه بررسی راهکارهای مناسب برای توسعه مبادلات تجاری مازندران و مانگستائو “

استاندار مازندران در همایش فرصت های سرمایه گذاری مشترک در قزاقستان خواستار شد:

تشکیل کمیته ویژه بررسی راهکارهای مناسب برای توسعه مبادلات تجاری مازندران و مانگستائو

  

استاندار مازندران در همایش فرصت های سرمایه گذاری در آکتائو قزاقستان خواستار تشکیل کمیته ویژه برای بررسی راهکارهای مناسب برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی مازندران و منگستائو شد.

استاندار مازندران در همایش فرصت های سرمایه گذاری در آکتائو قزاقستان از استاندار منگستائو و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران درآکتائو به پاس برگزاری این همایش و  از فعالان اقتصادی ، تجار ، بازرگانان و کارآفرینان ایران و منگستائو تقدیر و تشکر نمود و گفت : جمهوری اسلامی ایران حضور در کشور های همسایه را زمینه ای برای تقویت دوستی و همدلی و صلح و امنیت منطقه می داند و در این راستا حضور موثر و تاثیرگذار فعالان اقتصادی و تجاری در کشور دوست و همسایه موجب تقویت ارتباطات علمی ، فرهنگی ، صنعتی و تجاری می شود .
وی تاکید کرد : قزاقستان به عنوان یک کشور دوست همواره در کنار جمهوری اسلامی در این سالها بوده است و برای افزایش سطح مبادلات دو جانبه همت بلند همه فعالان اقتصادی و بازرگانان را می طلبد .

استاندار مازندران تاکید کرد : به نظر می رسد با وجود بنادر مناسب در مازندران و قزاقستان و تکمیل پروژه خط آهن قزاقستان – ترکمنستان – ایران زمینه تقویت همکاریها فراهم شده است و این خط آهن دسترسی قزاقستان را به آبهای آزاد تسهیل کرده است .

وی افزود : به همین دلیل انتظار داریم بخش های دولتی و خصوصی دو طرف با همکاری نزدیکتر و گسترده تر صفحه ای جدید در روابط و همکاری دو جانبه باز نمایند .
استاندار مازندران تصریح کرد : هم مازندران و هم قزاقستان فرصت های سرمایه گذاری ارزشمند و مغتنمی دارند و مازندران با عنایت به ظرفیت ها و قابلیتهای ممتاز می تواند در زمینه صدور محصولات کشاورزی و دامی ، ماشین آلات و تجهیزات ، پرورش دام و طیور ، احیاء و نوسازی باغات ، پرورش طیور و آبزیان ، گردشگری سلامت و توریسم درمانی ، حمل و نقل و ترانزیت کالا و صدور خدمات فنی ، مهندسی و عمرانی و ….حضوری شایسته در قزاقستان داشته باشد .
ربیع فلاح تاکید کرد : از سوی دیگر طرح ها و برنامه های توسعه ای کشور قزاقستان در حوزه صنعتی و عمرانی با توجه به نرخ رشد اقتصادی آن فرصت بی نظیری را برای شرکت ها و فعالان اقتصادی ایران و مازندران فراهم کرده است .

وی ابراز امیدواری کرد با برپایی اینگونه نمایشگاهها و همایش ها  زمینه افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور و استان را فراهم کند .

وی برپایی نمایشگاه جمهوری اسلامی در آکتائو  و برگزاری این همایش بزرگ را بیانگر عزم جدی ایران و قزاقستان برای بهره گیری مناسب از فرصت ها و ظرفیت ها و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی است .

استاندار مازندران همچنین اذعان داشت :  همانطور که رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر به قزاقستان اراده دو طرف را افزایش میزان مبادلات دو کشور تا ۵ برابر در آینده اعلام نمودند ما هم انتظار داریم تجار و فعالان اقتصادی مازندران و منگستائو با تلاش بیشتر و همکاری گسترده تر سهم خود را در تحقق این سیاست و رویکرد جمهوری اسلامی ایفاء کرد.

استاندار مازندران همکاری همه جانبه دولت جمهوری اسلامی را برای افزایش سطح همکاریها متذکر شد و گفت : راه اندازی خط پروازی ساری و آکتائو در کنار خط ریلی و دریایی می تواند زیرساخت های لازم را برای توسعه همکاریها مهیا کند.
وی خواستار تشکیل کمیته ویژه برای بررسی راهکارهای مناسب برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی مازندران و منگستائو شد و گفت : از وضع موجود و حجم مبادلات راضی نیستیم و انتظار ما ازبخش خصوصی فراتر از این هاست و بخش خصوصی با توجه به تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران و سیاست دولت همت خود را برای توسعه صادرات جزم کند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *