با حضور هیأت تجاری- سرمایه گذاری روسیه برگزار شد: همایش فعالان اقتصادی مازندران با هیأت تجاری-سرمایه گذاری منطقه ولگاگراد روسیه

با حضور هیأت تجاری- سرمایه گذاری روسیه برگزار شد:

همایش فعالان اقتصادی مازندران با هیأت تجاری-سرمایه گذاری منطقه ولگاگراد روسیه

 

همایش فعالان اقتصادی مازندران با هیأت تجاری-سرمایه گذاری منطقه ولگاگراد روسیه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مازندران، معاون کمیته اقتصاد ولگاگراد، معاون اتحادیه و فعالان اقتصادی منطقه ولگاگراد فدراسیون روسیه در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران برگزارشد.

 

طرح توسعه تجاری مازندران و ولگراد روسیه ترسیم شود

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر مناسبات تجاری مازندران و ولگراد روسیه مناسب نیست، گفت: طرح توسعه تجاری مازندران و ولگراد روسیه ترسیم شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر در این همایش فعالان اقتصادی مازندران با هیأت تجاری سرمایه‌گذاری منطقه ولگاگراد روسیه که در اتاق بازرگانی استان مازندران برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم این ارتباط دستاورد‌های خوبی برای استان و ولگاگراد روسیه داشته باشد.

وی افزود: مازندران در بخش کشاورزی مرکبات، لبنیات، مرغ و طیور، ماهیان سردابی و گرمابی و گل و گیاه و در حوزه صنایع کوچک و متوسط رتبه بالای را در کشور دارد.

مهاجر با اشاره به اینکه مازندران از نظر علمی و دانشگاهی از رتبه بالای کشوری برخوردار است خاطرنشان کرد: استان ولگاگراد مشابهت‌های زیادی از لحاظ کشاورزی و صنعتی با استان مازندران دارد و می‌توانیم از جهت تجاری ارتباط خوبی برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه باید از فرصت‌ها حداکثر استفاده را کرد، یادآور شد: درحوزه ارتباطات و روابط تجاری در جایگاه مناسبی قرار نداریم و باید به عنوان مسؤولین بخش خصوصی و دولتی در کنار هم قرار گرفته و از فرصت‌های موجود استفاده کنیم.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با اعلام اینکه این استان از ظرفیت بسیار مناسب کشاورزی و گردشگری برخودار است، افزود: استان ولگاگراد هم ظرفیت مناسبی دارد و می‎توانیم آینده خوبی برای ارتباط تجاری برای دو استان ترسیم کنیم.

مهاجر با اشاره به سنخیت کاری این استان با مازندران تاکید کرد: آمادگی همکاری و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف با هیأت تجاری منطقه ولگاگراد را داریم.

وی در پایان افزود: برنامه‌ای در دستور کار قرار گیرد تا از این رفت و آمدها خروجی مناسبی داشته باشیم.

 

ظرفیت‎ تبادل کشاورزی و دانشگاهی میان استان‎های ولگاگراد و مازندران وجود دارد

 

معاون کمیته اقتصاد استان ولگاگراد فدراسیون روسیه هم در این همایش گفت: ظرفیت‌های تبادل کشاورزی و دانشگاهی بین استان‎های ولگاگراد و مازندران وجود دارد.

آلکساندر سانیف با اعلام این مطلب افزود: برای نخستین‎بار است که به ایران سفر کردم و این دیدار در پی سفر رئیس اتاق بازرگانی به استان ولگاگراد بود.

وی تصریح کرد: هیأت‌های مختلفی وارد استان ولگاگراد شدند اما از همه بهتر استان مازندران بود و درباره همکاری دو طرف با هم کنار آمدیم، اکنون پس از دو روز مذاکره در تهران و بازدید به مازندران سفر کردیم.

معاون کمیته اقتصاد استان ولگاگراد فدراسیون روسیه با بیان اینکه دیدارهای دیگری نیز در تهران با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم، افزود: امروز نیز با نمایندگی بیزنس ولگاگراد، نمایندگی اتاق بازرگانی و نماینده‎ای از دانشگاه با یکدیگر به مازندران آمدیم تا به یکی از اهداف خود در زمینه تبادلات دانشگاهی مازندران و کشاورزی برسیم.

آلکساندر سانیف ادامه داد: جمعیت استان ولگاگراد ۲ میلیون و ۶۰۰ نفر است، استان ما یک استان تولیدی است و هسته تولیدی نیز پتروشیمی، آهن، ماشین‎آلات، ساخت و ساز، دامداری، مرغداری و کشاورزی داشتیم که امسال این محصولات ۴ میلیون تن بوده است.

وی بیان داشت: در زمینه کشت گل و گیاه می‎توانیم ‎تبادلات خوبی داشته باشیم ضمن اینکه ولگاگراد یک منطقه توریستی است.

معاون کمیته اقتصاد استان ولگاگراد فدراسیون روسیه گفت: رئیس اتاق بازرگانی، نمایندگانی از چند شرکت صنعتی، کشاورزی و دانشگاه حرفه و فن در این هیأت تجاری روسی حضور دارند.

در پایان این همایش جلسات B2B در گروه های کشاورزی، دانشگاهی و صنعت و بازرگانی در اتاق شکل گرفت./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *