با حضور نواب رییس اتاق ها دوطرف: مازندران و سامارای روسیه تفاهم‌نامه روابط تجاری امضا کردند

با حضور نواب رییس اتاق ها دوطرف:

مازندران و سامارای روسیه تفاهم‌نامه روابط تجاری امضا کردند

 

اتاق های بازرگانی مازندران و سامارای فدراسیون روسیه با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری و تعمیق روابط تجاری امضا کردند.

هیأت تجاری استان سامارای فدراسیون روسیه به سرپرستی نایب رییس اتاق بازرگانی این استان در سفری ۲ روزه به مازندران ضمن دیدار با فعالان اقتصادی از ظرفیت های تولیدی واحدهای این استان دیدار کرد.

در کنار بازدید از واحدهای تولیدی و ظرفیت های تجاری مازندران، اتاق بازرگانی استان سامارا با اتاق بازرگانی مازندران در زمینه تعمیق روابط تجاری تفاهم نامه امضا کرد.

این تفاهم‌نامه در زمینه کشاورزی، تولیدات صنعتی، مواد غذایی و علمی است که با هدف افزایش زمینه همکاری تجاری بیشتر ۲ استان انجام شد.

“الکسیت پ پو” در صدر یک هیأت تجاری با فعالان اقتصادی و مسئولان حوزه اقتصادی مازندران در محل اتاق بازرگانی مازندران دیدن کرد.

وی در این نشست به طور رسمی از هیأت تجاری مازندران برای بازدید از ظرفیت های تجاری ، تولیدات صنعتی و کشاورزی استان سامارای دعوت کرد.

همچنین فعالان تجاری و حوزه اقتصادی همراه نیز از مسئولان و تجار مازندران برای بازدید از واحدهای تولیدی آنان دعوت کردند .

گفتنی است سفر هیات تجاری استان سامارا روسیه ۲ روزه بوده و با بخش های تولیدی و کشاورزی مازندران دیدن خواهند کرد.

استان سامارا یکی از واحدهای فدرالی فدراسیون روسیه است که در ناحیه فدرالی ولگا قرار گرفته و مرکز آن شهر سامارا است. جمعیت این استان در حال حاضر همانند مازندران بوده و به بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می رسد.

۱۵ درصد تجارت خارجی کشور روسیه را سامارای انجام می دهد و این منطقه از لحاظ معادن ، نیروی کار ، کشاورزی و صنعت بسیار قوی است و جزو ۱۰ منطقه برتر فدراسیون روسیه است .

این استان دارای ۲۲ هزار نیروی متخصص فعال است و یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور روسیه در این استان قرار دارد .

همچنین منطقه سامارا مهم ترین کارخانجات ساخت موشک های فضا پیما و محصولات استفاده شده در صنعت فضایی دارد.  این استان در سال بیش از ۲ میلیارد دلار محصولات شیمیایی تولید می کند که مهمترین آن گاز آمونیاک است که شامل ۱۰ درصد کل آمونیاک مصرفی دنیا را شامل می شود.

سامارا همچنین از نظر حمل و نقل دارای موقعیت استراتژیک است و به نوعی شاهراه ارتباطی فدراسیون روسیه محسوب می شود. همچنین این استان مسیر ترانزیت چین به اروپا است.

عمده ترین تولیدات استان سامارا شامل غلات ، مواد معدنی ، صنایع فضایی است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *