با حضور فعالین اقتصادی دو طرف؛ ” اتاق های بازرگانی مازندران و سن پترزبورگ روسیه به توافق تجاری رسیدند “

با حضور فعالین اقتصادی دو طرف؛

اتاق های بازرگانی مازندران و سن پترزبورگ روسیه به توافق تجاری رسیدند

 

در نشست هیات های اتاق بازرگانی استان مازندران و سن پترزبورگ روسیه، دو طرف توافق کردند در زمینه فعالیت های تجاری، شناسایی فرصت های اقتصادی در حوزه صادرات کالا و نیازسنجی بازار همکاری کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، دراین نشست که در سن پترزبورگ روسیه برگزار شد، عبداله مهاجر دارابی مزیت های همکاری بین استان مازندران و سن پترزبورگ را برای هیأت روسی تشریح کرد و مهمترین امتیاز این همکاری ها را هزینه کمتر حمل و نقل کالا از ایران به روسیه نسبت به مسیرهای وارداتی از کشورهای دیگر خواند.

وی همچنین به کیفیت بالای تولیدات واحدهای صنعتی و غذایی این استان برای تامین نیاز بازار مصرف اشاره کرد که می تواند رضایت مصرف کنندگان را درپی داشته باشد.

ولادیمیر ایوانوویچ کاتنف رییس اتاق بازرگانی سن پترزبورگ روسیه نیز ضمن استقبال از برنامه ریزی برای همکاری های اقتصادی با استان مازندران، زمینه فعالیت های تجاری را گسترده خواند و تاکید کرد که دو طرف باید ارزیابی لازم از بازار مصرف را داشته باشند.
در این مذاکرات همچنین برای ارسال یک محموله صادراتی از مازندران به سن پترزبورگ توافق شد تا براساس ارزیابی کارشناسان اتاق بازرگانی این شهر و ارائه به بازار مصرف، دستور کار واردات در این زمینه تدوین شود.

برنامه سفر هیات اتاق بازرگانی سن پترزبورگ به مازندران، برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در این شهر، بررسی مطالعاتی بازاریابی کالاهای ایرانی در بازار مصرف سن پترزبورگ و همچنین آماده سازی پروتکل همکاری بین دو اتاق بازرگانی از دیگر توافق ها در این مذاکرات بود.
ایران و روسیه افزون بر برنامه ریزی کلان برای افزایش ارزش روابط تجاری بین دو کشور، برنامه های همکاری های بیشتر اقتصادی بین استانی را نیز در نقشه راه توسعه مناسبات گنجانده اند تا براساس آن حجم روابط تجاری از سالانه دو میلیار دلار کنونی در آینده ای نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *