با حضور استاندار و رییس اتاق ایران صورت گرفت: افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران

با حضور استاندار و رییس اتاق ایران صورت گرفت:

افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران

ساختمان تازه تأسیس اتاق بازرگانی مازندران با حضور شافعی رییس اتاق ایران، استاندار، مدیران کل و فعالان اقتصادی استان مازندران در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع، با بنای ۶هزار مترمربع، در ۶ طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق مازندران، آئین افتتاح ساختمان اداری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با حضور شافعی رییس اتاق ایران، حسین زادگان استاندار، نمایندگان مدرم شریف مازندران در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیأت رئیسه اتاق ایران، مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران بنگاه ها و فعالان اقتصادی مازندران در سالن همایش‌های این مجموعه تازه تأسیس برگزار شد.

عبداله مهاجر دارابی، رییس اتاق مازندران با خیرمقدم به حضار و قدردانی از حضور همه مدعوین، اظهار داشت: اگر حمایت رییس اتاق ایران و اعضای هیأت رییسه نبود، ما در کارمان موفق نبودیم.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه، از زحمات همه همکاران و مدیران استانی و اتاق ایران که طی این دو سال با کمک آنها توانستیم به نتیجه برسیم و کار آبرومندانه ای را داشته باشیم، سپاسگزارم.
رییس اتاق ازرگانی مازندران با بیان اینکه فضای قبلی محدود بود و غالب برنامه های خود را نمی توانستیم برگزار کنیم، گفت: لازم بود که فضای وسیعی ایجاد شود لذا به همین دلیل در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع این امر محقق شد و اکنون فضای مناسبی داریم..

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و مازندران، از کمک بیش از ۶ میلیارد تومانی فعالان اقتصادی اتاق مازندران به نظام سلامت گفت که به اذعان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با این کمک اتاق مازندران و خرید دستگاههای مورد نیاز و حیاتی، جان صدها نفر از مرگ نجات داده شد و از این بابت خدا را شاکریم.

رییس اتاق مازندران اظهار امیدواری کرد که روزهای بهتری را با همت یکدیگر رقم بزنیم تا توفیق الهی رفیق راهمان باشد.

نگذاشتیم پرچم اقتصاد ایران به زمین بیفتد

غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران هم در این آئین با قدردانی از زحماتی که برای ساخت این مجموعه انجام شده است، بیان کرد: این ساختمان برای ما یک هدف نبود، بلکه یک ابزار است برای رسیدن به اهداف بزرگ، و امیدوار و آرزومندم در قبال کاری که انجام و این بنای فاخر ایجاد شده و انتظار هیأت رییسه اتاق ایران است، از اینجا تولیدات خوبی بیرون بیاید تا رضایت همه فراهم شود.

وی افزود: با همکاری مثلث دانشگاه، فعالان اقتصادی و دولتمردان در مجموعه تعاملات، بر بسیاری از مشکلات فائق می آییم.

رییس اتاق ایران با بیان اینکه در برنامه توسعه، نمی توان یک نسخه واحد برای کشور نوشت، گفت: نگاه به استان ها و اختیارات آنها باید تغییر کند، ما نیازمند یک نگاه متفاوت برای رفع مشکلات هستیم، و این در سایه تعامل و مقبولیت جمعی می تواند اتفاق بیفتد.

شافعی ادامه داد: ما(بخش خصوصی) پرچم اقتصاد را علیرغم همه مسائل، با این محدودیت‌ها نگذاشتم به زمین بیفتد، ما به لحاظ قانونی مشاوران قوای سه‌گانه کشوریم و باید مشفقانه و منصفانه، و با دید عمیق در کنار برنامه ریزان کشور باشیم.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار و تشکیل دادگاه تجاری، برای نخستین بار حسب منویات مقام معظم رهبری و با دستور وزیر اقتصادو دارایی به سرعت تحقق یافت، اقدام ارزشمندی بوده است، یادآور شد که با این کار و راه اندازی پنجره واحد اقتصادی، زمان صدور مجوزات از
هفتاد و دو و نیم روز به سه روز کاهش یافت.

رییس اتاق ایران گفت: به زودی پنجره واحد اقتصادی محیط کسب و کار در چهار استان
راه اندازی می شود و با وزیر اقتصاد قرار گذاشتیم که به مرور زمان در همه استان ها تشکیل شود.
شافعی با بیان اینکه استان مازندران، قدرمسلم از نظر اجتماعی و اقتصادی موقعیت کاملاً استراتژیک دارد، افزود: همچنین این استان به لحاظ صنعتی در بین پنج استان برتر کشور، و در بعد خارجی نیز با این سوابق طولانی و همسایگی با پنج کشور حوزه خزر، یک وضعیت منحصر به‌فرد دارد.
در پایان سخنان خود، از حسین زادگان استاندار مازندران به جهت همراهی با اتاق این استان قدردانی و تأکید کرد: ما برای رسیدن به موفقیت، راهی بجز همکاری صادقانه و صمیمانه نداریم.

بخش خصوصی، حلقه وصل دانشگاه و دولت

احمد حسین زادگان استاندار مازندران با قدردانی از زحمات فعالان اقتصادی مازندران به جهت احداث ساختمان درخور شأن بخش خصوصی استان، با بیان اینکه البته داشتن مکان اهمیت ندارد کمااینکه بسیاری از مراکز فضای مناسبی داشتند اما خدمات تأثیرگذاری ارائه ندادند، اتاق مازندران را شایسته انجام اقدامات بزرگ دانست.

وی ادامه داد: بخش خصوصی در سیاستگذاری اقتصادی استان نقش دارد و مرکز هم اندیشی و حلقه وصل دانشگاه و دولت است.

استاندار مازندران با اشاره به ضرورت حذف بروکراسی های زائد اداری، گفت: یکی از کارهایی که دولت در کشور دنبال می کند، بحث گشایش و بهبود فضای کسب و کار است، و به همین دلیل جلساتی چون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، و اخیراً موافقت با ایجاد منطقه آزاد و پیوستن ایران به عضویت کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در چارچوب گشایش تعریف شده اند.

نماینده عالی دولت در مازندران یادآور شد که اتحادیه اوراسیا شکل گرفت اما اگر ما از این فرصت استفاده نکنیم، روسیه استفاده می کند، و این به ضرر کشور است.

حسین زادگان  با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی را برای توسعه فراگیر در این استان داریم که تنها به شرط تحرک، تحول و نوآوری، می توانیم نتیجه بهتری بگیریم، می گوید: از قدیم‌الایام تولیدکننده خوبی بودیم و هنوز فروشنده خوبی نیستیم.

وی اظهار داشت: از همان ابتدای مسئولیتم به عنوان استاندار، ظرفیت ها را دیدم و گفتم باید نگاه توسعه ای داشته باشیم، مثلاً منطقه آزاد برای رشد کیفی صادرات و واردات باشد و از ظرفیت بنادر و مناطق ویژه اقتصادی به طور ویژه جهت صادرات و یک بازی برد – برد با همسایگان خزر، استفاده کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: برای استفاده بهتر از بنادر، باید شرکت های هلدینگ ایجاد شود که قدرت چانه زنی داشته باشند.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، در پایان سخنان خود از مطالبه گری اتاق مازندران در برگزاری منظم جلسات و پیگیری مصوبات این شورا قدردانی کرد.

مدیران دولتی به بخش خصوصی اعتماد بیشتری داشته باشند

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز دراین آئین، اظهار داشت: امروز مشکلات اساسی در کشور و در استان داریم و اگر در کنار هم نباشیم،
نمی توانیم دغدغه‌ها و مشکلات به ویژه در بخش اقتصادی را حل کنیم.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که بدون بخش خصوصی نمی توانیم کار کنیم. همه باید به هم کمک کنیم و نمایندگان جدید با هم هم‌قسم شدیم که در این چهار سال صرفنظر از هر جهتگیری سیاسی، کارهای بزرگ انجام بدهیم که یکی از آنها در حوزه زیرساخت ها و اصلاح قوانین دست و پاگیر است.

بخش خصوصی در حوزه مالیات بر ارزش افزوده مشکلات فراوانی دارد در برنامه هفتم جایگاه بخش خصوصی را ارتقا بدهیم.

از مدیران دولتی می خواهیم که به بخش خصوصی اعتماد بیشتری داشته باشند، کاری که این بخش می تواند در تحقق اهداف اقتصادی جامعه داشته باشد را مورد توجه قرار بدهیم.
نوکری مردم اولویت اولیه ماست و جز خدمت به مردم و بخصوص توجه به بخش خصوصی وظیفه مهمی دیگری نداریم ما آمادگی داریم و به صورت شبانه روزی در خدمت عزیزان هستیم.

 چشم نظام جمهوری اسلامی به بخش خصوصی است

منصور علی زارعی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی هم در این این آئین، از حمایت مجلس نسبت به رونق کسب و کار با همت بخش خصوصی گفت و تأکید کرد که با توجه به پیام مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم بویژه در بحث پیشرفت و عدالت، وظیفه سنگینی خواهیم داشت و مطمئن باشید که با کمک بخش خصوصی امیدواریم به موفقیت برسیم.

وی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی، گردشگری، صنعت، مازندران و بهره مندی از موقعیت همسایگی با کشورهای حوزه خزر، وضعیت فعلی استفاده از این ظرفیت‌ها را خوب ندانست و امیدوار است که با تلاش و همکاری، بهتر از این باشد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط فعلی و برای همیشه، چشم نظام به بخش خصوصی است، وضعیت ما، آن نگاه و طرازی که باید باشد نیست، از سوی دیگر خدمات ارائه شده در مازندران ملی است اما اعتبارات استانی لحاظ می شود که نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم به دنبال اعتباراتی شایسته‌ی این استان هستند.

 بهبود فضای کسب و کار در اولویت مجلس یازدهم است

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی، با اشاره به ساختار اداری موجود در کشور، اقتصاد کشور را پر از دمل های چرکینی دانست که وقتی با مسائلی چون تحریم و کرونا مواجه می شوند، سر باز می کنند.

ولی اله فرزانه با بیان اینکه ساختار اداری کشور ناکارآمد است و مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است، تغییر و تحول در این ساختار را از اولویت های مجلس یازدهم عنوان کرد.

وی، بهبود فضای کسب و کار را زمانی به معنای واقعی تحقق یافته و موفق می داند که ساختارهای نادرست و موانع دست و پاگیر از میان برداشته شوند.

این نماینده مجلس، اشاره ای هم به فساد اداری و اقتصادی مانند اختلاس‌های چند هزار میلیاردی داشت و اظهار می دارد: تا زمانی که این ساختار نامناسب در کشور وجود دارد نمی توان امیدی به رونق اقتصادی در کشور داشت.

فرزانه گفت: در مجلس فعلی، بدون توجه به گرایش سیاسی، تنها و تنها برای خدمت به مردم آماده ایم، و تغییر رویه های اداری به نحوی که رضایت مردمی و بهبود فضای اقتصادی جامعه بویژه برای فعالان اقتصادی را رقم بزند، مورد توجه نمایندگان است.

در پایان مراسم، با حضور مدعوین، ساختمان جدید اتاق بازرگانی مازندران به دست استاندار و رییس اتاق ایران رسماً افتتاح شد./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *