با حضور استاندار انجام شد: افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی مازندران

با حضور استاندار انجام شد:
افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی مازندران

نخستین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی مازندران با حضورآیت اله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان، حسین زادگان استاندار مازندران، شکارین معاون استاندار ولگاگراد روسیه، مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، نانواکناری رئیس مجمع نمایندگان استان و مدیران بخش های دولتی و خصوصی در مرکز تجارت بین المللی سعید افتتاح شد.
احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این مراسم گفت: افزون بر ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری به ارزش هفت میلیارد دلار در این نمایشگاه معرفی می شود. ‎
همزمان با هجدهمین نشست رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در بابلسر روز دوشنبه نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی مازندران در ساری افتتاح شد.
استاندار مازندران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه معرفی افزون بر ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری به میزان هفت میلیارد دلار را از مهمترین برنامه‌های نمایشگاه ساری برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا این نمایشگاه بتواند زمینه برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای این فرصت‌ها در مازندران را ایجاد کند.
احمد حسین زادگان گفت: این خطه شمال کشور دارای ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی فراوانی است که می‌تواند جنبه صادراتی به خود بگیرد.
وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای صادراتی این استان با حضور رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر و سایر مهمانان خارجی فرصتی مناسب برای معرفی این ظرفیت‌ها در حوزه صادراتی است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: این رویداد اقتصادی باید زمینه‌ای را فراهم کند تا تجار و صادرکنندگان ما به خصوص تولیدکنندگان بتوانند با انعقاد قرارداد تجاری تولیدات خود را به خارج از کشور صادر کنند.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: کارگزاران دولتی در این استان همه گونه همکاری برای صادرات محصولات غیر نفتی مازندران به خارج کشور با بخش خصوصی و صادرکنندگان خواهند داشت.
حسین زادگان گفت: زیرساخت‌های مناسب بندری، فرودگاهی و حتی ریلی برای صادرات در استان وجود دارد و قرارگیری در همسایگی کشورهای حاشیه خزر فرصت مناسبی را برای صادرات در اختیار مازندران قرار داده است.
استاندار مازندران افزود: با این وجود تاکنون از این ظرفیت‌ها به درستی در حوزه صادرات به کشورهای حاشیه خزر استفاده نشده است و باید نمایشگاه صادرات فرصت مناسبی برای گشایش در این بخش باشد.
اقتصاد بدون نفت با کیفی سازی تولیدات داخلی
نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز اقتصاد بدون نفت را کیفی سازی محصولات داخلی برشمرد و گفت: ما با کیفی سازی محصولات داخلی و معرفی آنها به کشورهای همسایه می‌توانیم اقتصاد بدون نفت را استارت بزنیم.
آیت اله طبرسی در آئین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: ما برای برون رفت از تحریم راهی جز کیفی سازی محصولات غیر نفتی نداریم.
نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی مازندران از امروز به مدت سه روز در سالن نمایشگاهی شرکت آرین سینا در ۱۷ کیلومتری شهر ساری در جاده فرح آباد’ گشایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *