اولیسس کانچولا گوتییرس: ” تبادل تجربیات اقتصادی و بازرگانی مکزیک با ایران/گسترش تجارت در بخش‌های کشاورزی و توریسم “

اولیسس کانچولا گوتییرس:

تبادل تجربیات اقتصادی و بازرگانی مکزیک با ایران/گسترش تجارت در بخش‌های کشاورزی و توریسم

 

سفیر ایالات متحده مکزیک در تهران بر ضرورت تبادل تجربیات اقتصادی و بازرگانی مکزیک با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، اولیسس کانچولا گوتییرس در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در هتل ملک چالوس، با اشاره به اینکه ایران و مکزیک باید ظرفیت‌های بازرگانی و تجاری یکدیگر را شناسایی کنند، گفت:‌ به مازندران آمدم تا ظرفیت‌های دو کشور را بیشتر بشناسیم و ببینیم در چه زمینه‌هایی می‌توان تبادل تجارت کنیم چراکه شناخت بیشتر از ظرفیت‌ها می‌تواند سرعت تبادلات بازرگانی و اقتصادی با بین دو کشور را تقویت کند.

گوتییرس با بیان اینکه، مکزیک بزرگ‌ترین تولیدکننده میوه «آواکادو» و «انبه» است، تصریح کرد: ما بسیار علاقه‌مند هستیم تا در مورد محصول گوشت حلال با ایران کار کنیم و در حوزه‌های دیگر بازرگانی نیز ایران و مکزیک می‌توانند از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند.

وی به ظرفیت بالای توریست‌پذیری کشور مکزیک اشاره کرد و بیان داشت: مازندران در حوزه توریست از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و مناطق گردشگری زیادی شبیه مکزیک دارد و این فرصت بسیار خوبی برای این منطقه در حوزه توریستی است.

سفیر ایالات متحده مکزیک با اشاره به اینکه این کشور در بخش توریستی بسیار قوی است، گفت: سال گذشته ۲۶ میلیون گردشگر از مناطق مختلف گردشگری این کشور بازدید کردند و بنابراین با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری در ایران، می‌توان در این زمینه نیز به تبادل تجربه پرداخت و با یکدیگر سهیم شد.

 

امکان درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری از تجارت بین ایران و مکزیک

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه بازرگانان بهترین نقش را در تبادل تجاری دارند، گفت: ما می‌توانیم با گسترش ارتباطات تجاری بین ایران و مکزیک در سال درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری داشته باشیم.

امیر میران آملی با اعلام این مطلب افزود: ارتباطات بین تجار و بازرگانان دو کشور ایران و مکزیک می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی و بازرگانی باشد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در شرایط تحریم قرار دارد، افزود: بازرگانان بهترین نقش را در تبادل تجاری دارند و ما می‌توانیم در سال درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری از این بخش داشته باشیم که با گسترش ارتباطات تجاری بین مکزیک و ایران این رقم می‌تواند قابل افزایش باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: مازندران بستر مناسبی از نظر گردشگری و کشاورزی دارد و طبیعت این استان، طبیعتی خاص است که جنگل آن تنها بازمانده جنگل از عصر یخ‌بندان است.

میران تصریح کرد: بسیاری از محصولات استان در حال صادرات به دیگر کشورهای اروپایی است که همه این موفقیت‌ها مرهون تلاش و زحمات بازرگانان مازندران است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران اظهار کرد: اکنون از فرصتی که پیش آمد تا تبادلات تجاری و بازرگانی بین ایران و مکزیک انجام شود نهایت سعی خود را به‌کار می‌گیریم تا بازرگانان مازندران نقش پررنگ‌تر و موفق‌تری در این حوزه داشته باشند.

وی در پایان عنوان داشت: در نشست‌های بعدی با تجار مکزیکی در مازندران نسبت به معرفی ظرفیت‌ها در زمینه مبادلات تجاری و بازرگانی بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

 

ظرفیت بالای مازندران برای تبادلات تجاری بین ایران و مکزیک

 

فرماندار چالوس از ظرفیت بالای مازندران برای تبادلات تجاری در بخش‌های کشاورزی و توریسم بین ایران و مکزیک خبر داد.

محمدناصر زندی با اشاره به اینکه مازندران در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، جنگل‌های انبوه، قدمت تاریخی منطقه و بخش‌های دیگر از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد:‌ همه این مواهب زمینه‌ساز بسیاری از سرمایه‌گذاری‌‌ها در حوزه‌های مختلف در این منطقه را فراهم کرده و البته قابل گسترش نیز است.

وی با بیان اینکه با توجه به وجود برخی زیرساخت‌ها در غرب مازندران مانند بندر و فرودگاه‌‌، افزود: این زیرساخت‌ها شرایط بسیار خوبی را برای ارتباط با دیگر کشورها فراهم ساخته است.

فرماندار چالوس خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی نیز اراضی کشاورزی این منطقه از قابلیت کشت صد درصدی برخوردار است و بازدهی بسیار بالایی دارد و به همین جهت زمینه‌های صادرات محصولاتی مانند مرکبات، کیوی و مرغوب‌ترین برنج کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه از تجار و بازرگانانی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور یا مبادلات کالا را دارند از این فرصت مهم‌ استفاده کنند، تصریح کرد: بین تجار مازندران و کشور مکزیک ارتباطاتی برقرار شود تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری فراهم و از نزدیک قابل مشاهده شود.

زندی با اشاره به اینکه علاوه بر ارتباطات تجاری بین دو کشور، تمایل داریم در حوزه توریسم و گردشگری نیز تبادل تجربه شود، گفت: از سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت‌های منطقه به صورت مشارکتی یا انفرادی داشته باشند، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

در پایان این نشست هدیه‌ای به رسم یادبود از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران به سفیر ایالات متحده مکزیک اهدا شد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *