استاندار در جلسه شورای گفت گو: ستاد راهبری اوراسیا در مازندران تشکیل شود

استاندار در جلسه شورای گفت گو:

ستاد راهبری اوراسیا در مازندران تشکیل شود

 

استاندار مازندران خواستار تشکیل ستاد راهبری توسعه صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، احمد حسین زادگان در شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی خواستار تشکیل ستاد راهبری توسعه صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا شد و گفت: این ستاد باید به صورت تخصصی مسائل مرتبط به اتحادیه اوراسیا را دنبال کند.

وی با تأکید براینکه باید از ظرفیت ایجاد شده برای توسعه صادرات به اوراسیا بهره گیریم، گفت: هرکسی از این بازار به نحو مطلوب استفاده کند سود خواهد کرد و باید از خود در این بخش تحرک نشان دهیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: در چند سال گذشته نسبت به امضای تفاهمنامه برای الحاق به روسیه صورت گرفته است و باید جدی تر در حوزه صادرات وارد عمل شویم.

وی نزدیکی به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را فرصتی برای توسعه تجارت دانست و گفت: از ظرفیت توسعه صادرات به این منطقه با رفع موانع فراروی بهره گیری کنیم.

استاندار مازندران درباره آخرین وضعیت صادرات مرکبات نیز گفت: بازار اوراسیا به دلیل حذف تعرفه‌ها فرصتی برای افزایش صادرات مرکبات و محصولات کشاورزی استان خواهد بود.

وی گفت: اولویت‌های صادراتی براساس توان و قدرت اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا تعیین و مشخص شود و روسیه بازار خوبی برای محصولات کشاورزی خواهد بود.

 

چهار مصوبه شورای گفتگو در مازندران ملی بوده است

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به تهیه هفت مصوبه شورای گفتگو در شش ماه نخست سال جاری گفت: چهار مصوبه شورای گفتگو ملی بوده است.

عبداله مهاجر دارابی با اشاره به عملکرد شورای گفتگو اظهار داشت: ۱۳۷ جلسه شورای گفتگو در کشور برگزار شد که هزار و ۳۲ مصوبه داشته است.

وی ادامه داد: ۳۱۴ مصوبه شامل ۳۰ درصد ملی و ۷۱۸ مصوبه شامل ۷۰ درصد استانی بوده است که از ۷۱۸ مصوبه استانی ۴۷۹ مصوبه معادل۶۷ درصد منطبق با شرح وظایف شورا و ۲۳۹ مصوبه معادل ۳۳ درصد نیز خارج از وظایف شورا بوده است.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران تصریح کرد: از ۴۷۹ مصوبه منطبق با شرح وظایف شورا، تعداد ۲۴۲ مصوبه معادل ۵۱ درصد اجرایی شده است.

مهاجر، روند اجرایی جلسات و معیارهای کیفی را از جمله شاخص‌های ارزیابی مصوبات بیان کرد و گفت: رتبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران در کیفیت مصوبات استانی در چهارچوب وظایف شورا و میزان اجرایی شدن آن ها سوم است که تعداد هفت مصوبه در چارچوب شرح وظایف شورا و یک مصوبه خارج از چهارچوب داشته است.

وی ادامه داد: شورای گفتگوی مازندران در شاخص کیفیت مصوبات ملی و فراگیر نیز رتبه دوم را در کشور کسب نموده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه مازندران در شاخص‌های کیفی و سامانه‌های نظرخواهی رتبه ۲۲ را در کشور دارد خواستار ارتقای این وضعیت شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *